۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۵۵۹۱۴
امام جمعه اردبیل:

آمریکا به دنبال مقابله با نفوذ آرمان‌های انقلابی ملت ایران در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که ایران مانع اصلی در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، گفت: تمام جنگ‌افروزی‌های آمریکا برای مقابله با نفوذ آرمان های انقلابی ملت ایران است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این‌که برخی از شیوخ مرتجع عربی منطقه به دنبال فروپاشی نظام سوریه هستند، اظهار داشت: کشورهای عربی به واسطه سیاست ایران‌هراسی غرب، از افزایش وزن سیاسی ایران در منطقه و جهان دست به دامن آمریکا و رژیم صهیونیستی شده‌اند.

 

وی با بیان این‌که اکنون اکثر کشورهای اروپایی، روسیه و چین اعلام می کنند بدون توجه به نقش و جایگاه ایران نمی توان در خصوص مسائل خاورمیانه تصمیم گرفت، خاطرنشان کرد: همین مسائل باعث شده که برخی از کشورهای عربی به دنبال مقابله با نفوذ سیاسی ایران باشند و این هدف خود را در سرنگونی دولت سوریه پیگیری می کنند.

 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اعلام کرده‌اند که با پرداخت 25 میلیارد دلار به روسیه این کشور به سرنگونی نظام سوریه کمک کند، این در حالی است که عربستان نیز اعلام کرده حاضر است 50 میلیارد دلار برای حمله ناتو به سوریه به منظور فروپاشی حکومت سوریه بدهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این‌که ایران مانع اصلی در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، تصریح کرد: تمام جنگ‌افروزی‌های آمریکا برای مقابله با نفوذ آرمان های انقلابی ملت ایران است، به یقین ایران اسلامی حامی اصلی سوریه است، چراکه در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود استقلال سیاسی و برگزاری انتخابات سالم و مبتنی بر اراده و آرای ملت را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: نظام اسلامی ایران تئوری مردم سالاری دینی را به اثبات رساند، از این رو استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا قصد دارند، مردم را ناامید از نظام و از ادامه راه خسته کنند.

 

راهپیمایی با شکوه 22 بهمن خط بطلانی بر توطئه‌های استکبار است 

 

وی وحدت مسؤولان و حضور مردم در صحنه را مهمترین نیاز و ضرورت نظام اسلامی ایران در برهه کنونی تاریخ دانست و گفت: انتظار داریم همه مسؤولان و عموم مردم ولایت‌مدار با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان بکشند، در حقیقت ملت ایران در روز 22 بهمن ثابت خواهند کرد که دارای بصیرت هستند و با فشارهای اقتصادی دشمن از ادامه راه عقب نشینی نخواهند کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی در 34 سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: علت اصلی مخالفت و بهانه‌جویی نظام سلطه علیه ایران، آن است که غرب تحمل دستیابی ایران به فناوری های نوین را ندارد و به دنبال انحصارطلبی در مسائل علمی است.

 

پیشرفت‌های علمی ملت ایران چشم سلطه‌گران را کور کرده است 

 

وی دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان و شناخت دستاوردهای نظام اسلامی دانست و گفت: پیشرفت‌های قابل توجه ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی به برکت مجاهدت دانشمندان جوان بومی بدست آمده است، در شرایطی که 96 درصد از علوم ماهواره ای و فضایی دنیا در اختیار آمریکاست، ایران انحصار علمی ایالات متحده را شکسته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: سوخت هسته ای، علوم پایه، زیستی و سلولی، صنایع نفت و گاز، بیوتکنولو‍‍ژی ، علوم لیزری، پتروشیمی، سلول‌های بنیادین، انرژی های نوبنیاد، نانوتکنولوژی، صنایع نظامی دفاعی و ماهواره ای تنها گوشه‌ای از دستاوردهای علمی کشور محسوب می شود که چشم سلطه‌گران جهان را کور کرده است./9352/پ201/پ

ارسال نظرات