۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۵۶۳۵۰

محل شهادت آیت‌الله مدنی در تبریز ثبت ملی می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هشتمین همایش ملی ثبت آثار ملی کشور، ثبت ملی محل شهادت آیت‌الله سیداسدالله مدنی در تبریز پیشنهاد خواهد شد.
شهيد آيت الله مدني

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران از ثبت سه مکان رویداد تاریخی استان در فهرست آثار ناملموس ملی کشور خبر داد.

 

وی افزود: طی این همایش که با حضور مسؤولان ثبت استان‌ها برای بررسی پرونده‌های تکمیل شده برگزار شد، سه اثر آذربایجان‌شرقی شامل مکان رویدادهای تاریخی مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ثبت رسید.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: پرونده این سه مکان رویداد تاریخی پیش از این در کمیته تخصصی به منظور ثبت و حفظ میراث معنوی مصوب شده و در این همایش ثبت ملی شد.

 

محمدی با اشاره به این سه اثر اظهار داشت: مکان رویدادهای تاریخی شهدای زینبیه میانه، شهدای 27 دی دانشکده فنی دانشگاه تبریز و مکان رویداد شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی آثار ناملموس آذربایجان شرقی هستند که طی این همایش در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

 

وی یادآور شد: طی هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و مکان رخدادهای انقلاب اسلامی در تهران، علاوه بر این سه اثر با عنوان مکان رویداد تاریخی، شش قلعه تاریخی شهرستان خدا آفرین نیز در فهرست آثار ملی کشورمان ثبت شد./935/د102/ب

ارسال نظرات