۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۵۶۶۹۷
مسؤول ستاد نماز جمعه تهران:

آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی در حمایت از رهبر معظم انقلاب تردیدی نداشت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد نماز جمعه تهران گفت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی در دفاع از انقلاب، ‌ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب مانند کوه ایستاده بود و هیچ تردیدی نداشت.
آيت الله مجتبي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام یدالله شیرمردی در گفت‌وگوی زنده رادیویی، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که فرمودند «علمای امت من برتر از علمای بنی‌اسرائیل هستند»، گفت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی عامل عارف، جامع و کم نظیری بود و به حمدالله همه علما اولیای خدا و وارثان انبیا هستند.

 

وی با بیان اینکه براساس روایتی «مداد عالم برتر از خون شهید است»، ابراز کرد: حاج آقا مجتبی تهرانی زهد عملی داشت و نسبت به دنیا کاملا بی‌تفاوت بود؛ زهدی که شما در انبیای الهی سراغ داشتید، در زندگی این عالم بزرگوار بود؛ علم را با اخلاص و عمل توأم کرده و دارای علمی نافع بود.

 

مسؤول ستاد نماز جمعه تهران، آیت‌الله آقا مجتبی تهران رحمةالله علیه را مصداق واقعی آیه «کَما أَرْسَلْنا فیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یتْلُوا عَلَیکُمْ آیاتِنا وَ یزَکِّیکُمْ وَ یعَلِّمُکُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ یعَلِّمُکُمْ ما لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ» دانست و گفت: ایشان شخصیت‌هایی را تربیت کردند که هم‌اکنون جزو خادمان و مسؤولان انقلاب اسلامی هستند.

 

وی با بیان اینکه شاگردان آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی از لحاظ علمی در اعداد مجتهدان هستند، افزود: ایشان در دفاع از انقلاب، ‌ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب مانند کوه ایستاده بود و هیچ تردیدی در حمایت از انقلاب و امام انقلاب و خون شهدا نداشت.

 

آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی مجتهد اخلاق و متخلق به اخلاق الهی بود

 

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رییس شورای عالی حوزه علمیه تهران در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، چهلمین روز درگذشت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی رحمةالله علیه را تسلیت گفت و گفت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی مجتهد اخلاق و متخلق به اخلاق الهی بود.

 

وی با بیان اینکه علما به سبب تأسی از حضرات معصومین علیهم السلام دارای شخصیت ذات الاطراف و ذو وجوهی هستند و نوعا شخصیت آنها منشوردار است، گفت: حاج آقا مجتبی تهرانی به این وصف شناخته‌تر بود که طی دهه‌ها نزدیک به نیم قرن بر اخلاق اصرار ورزید و اقدام کرد.

 

رییس شورای عالی حوزه علمیه تهران تصریح کرد: کم هستند عالمانی که پیوسته نیم قرن به مباحث اخلاقی بپردازند و صدها هزار شاگرد در محضر و مجلس نورانی آنها مباحث اخلاقی را درک کنند و تربیت اخلاقی بشوند.

 

وی افزود: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی هم مجتهد اخلاق و هم متخلق به اخلاق الهی بود، اخلاق را چون فقه و کلام ضلعی از اضلاع هندسی دین می‌شناخت و به موازات مباحث معارفی و کلامی و نیز دروس اصولی و فقهی، در همه عمر بر مباحث اخلاقی نیز اهتمام ورزید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به ارتحال آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی همزمان با تدریس ششمین دوره درس خارج اصول وی، ابراز کرد: ایشان در هر دوره اصول که حدود پنج سال طول می‌کشید، نزدیک به سه هزار جلسه اصول و همزمان و موازی آن همین مقدار درس خارج فقه و همین مقدار هم درس اخلاق را برای شاگردانشان ارائه می‌کرد. /920/پ202/ی

ارسال نظرات