۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۵۶۹۴۵
نماینده خبرگان رهبری:

شاعران در سرودن اشعار حماسی حضور پررنگ تری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که در نظام ولایی عنوان شاعر دولتی وجود ندارد، گفت: شاعران نباید بگویند که من نمی خواهم دولتی باشم، چرا که این دولت، دولت اموی نیست.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عصر امروز در دیدار شعرای منطقه شمال غرب کشور که در جریان جشنواره ملی شعر فجر در شهر اردبیل حضور داشتند، اظهار داشت: شاعران نباید فقط در عالم الفاظ سیر کنند، چراکه رسالتی فراتر از این مسأله بر عهده دارند که مستقیم با عواطف، افکار و اندیشه های جامعه مرتبط است.

 

وی با بیان اینکه حب و بغض شاعر باید حساب شده باشد، خاطرنشان کرد: شاعران در مواجهه با تمامی جریان‌های بشری موضعی به نمایندگی از اراده یک ملت اتخاذ کرده اند، هنگامی که کرامت انسان می شکند، یا انحراف و بدعتی پیدا می شود، شاعران نباید سکوت کنند چراکه با حضور جدی می توانند نقش آفرین بوده و اثرگذار باشند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که شاعران در پرورش عواطف انسانی بشریت بایستی در روابط اجتماعی سالم نیز حضور بسیار جدی داشته باشند، تصریح کرد: شاعران نباید بگویند که من نمی خواهم دولتی باشم، چرا که این دولت، دولت اموی نیست و در حقیقت انقلاب غرور دینی و ملی ما را احیا کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که ایران تنها کشوری است که حاکمیت ملی‌اش برپا بوده و نقض نشده است، گفت: امروز اراده ملت تسخیر نشدنی است، این‌که عده ای از شاعران این‌گونه می‌گویند که نباید وجهه دولتی به خود بگیرند، باید دانست که مگر حکومت اسلامی ما حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس است که عده‌ای از شاعران عار داشته باشند که اشعاری در توصیف حاکمیت اسلامی و ولایی بسرایند.

 

وی با بیان این‌که یک شاعر آرمانی باید از عنایتی که خداوند متعال شامل حالش کرده استفاده کند و خود را با لذات مقطعی مشغول نسازند، گفت: شاعران می توانند در سرودن اشعار حماسی حضور پررنگ تری داشته باشند و در ترویج ارزش های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ولایت فقیه ورود کنند.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی 500 سال خواب غفلت و عقب ماندگی ایران را جبران کرده است، با اشاره به وقایع مختلف تاریخی در قرون گذشته اظهار داشت: پیش از این ایران ملعبه دست استکبار بود و انگلیس سه بار خرمشهر را به بهانه های مختلف اشغال کرده و با فشار بر دولت قسمت هایی از خاک کشور را تجزیه کرد و جدایی هرات و بحرین از ایران و اختلافات بر سر شط العرب از اینجا نشأت می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی مقاومت ملت ایران در برابر فشارهای اقتصادی و جنگ روانی استکبار جهانی را بهترین موضوع برای سرایش اشعار دانست و گفت: بزرگترین هنر و شاهکار انقلاب اسلامی ایران این است که نگرش تجزیه طلبانه را تبدیل به یک غرور ملی کرد که همگان تا پای جان از آن حفظ و حراست خواهیم کرد.

 

همچنین منصور شرفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در سخنانی با ارائه گزارشی از جشنواره منطقه ای شعر فجرگفت: شاعران با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب باید در آثار خود به نقش دین، ایمان به خدا، معارف و بیداری اسلامی اهتمام جدی داشته باشند./9352/پ203/ب

ارسال نظرات