۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۳۹۱
حجت الاسلام جلالی:

آیت الله خوشوقت در مسائل سیاسی موضع گیری به موقع داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در تبیین ابعاد شخصیتی آیت الله خوشوقت، گفت: ایشان از ذخایر عرفانی، اخلاقی و فقهی بود.
حجت الاسلام حسين جلالي

حجت‌الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بزرگانی همچون آیت الله خوشوقت و آیت الله تهرانی را در ترویج و تبیین سبک زندگی بر مبنای اخلاق اسلامی بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر این موضوع و مسائل اخیری که در کشور اتفاق افتاد، امروز بیش از هر زمانی گسترش ضرورت اخلاق در جامعه احساس می شود.


وی ارتحال آیت الله خوشوقت را ضایعه ای بزرگ خواند و گفت: ایشان از ذخایر عرفانی، اخلاقی و فقهی بود که افزون بر اینها در مسائل سیاسی و اجتماعی نیز بصیرت داشت.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تأثیر گذاری مرحوم آیت الله خوشوقت در کشور، ابراز داشت: ایشان در مسائل سیاسی و اجتماعی مختلف به هنگام موضع گیری می کرد و دیگران را نیز در این مسیر هدایت می کرد.


وی گفت: معمولا کسانی که در وادی اخلاق و سیر سلوک هستند آن گونه که شایسته است مشهور و پرآوازه نیستند زیرا بیشتر به خودسازی می پردازند و سعی دارند به صورت غیر مستقیم اثرگذار باشند؛ از این رو باید قدر این افراد را بدانیم.


حجت‌الاسلام جلالی با تأکید بر ضرورت توجه و بزرگداشت علما و اساتید اخلاق فقید، اظهار کرد: باید به علمایی که در قید حیات هستند نیز توجه بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم از محضر ایشان نیز بهره مند شویم./928/ت302/ج

ارسال نظرات