۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۵۷۵۰۷
معاون اول قوه قضاییه:

بهترین صفت عاشوراییان حاکم شدن بصیرت بر شمشیرشان بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین رییسی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را مهم ترین پیام شهدا خواند و گفت: وجه مشترک همه وصیت نامه های شهدا آن بود که بدانید ما برای رضای خدا رفتیم پس دشمن را بشناسید و نگذارید به اهداف پلیدش برسد.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه، در نخستین یادواره 1200 شهید شهرکرد که روز پنج شنبه در شهرکرد برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت:در قانون طبیعت هر موجودی فدای موجود بالاتر می شود؛ جماد فدای نبات،نبات فدای حیوان،حیوان فدای انسان و انسان فدای الله می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، همه چیز برای انسان و فدای انسان را نگاهی اومانیستی و انسان مدارانه عنوان کرد و گفت: هر گاه همه چیز برای انسان و انسان برای الله فدا شد، نگاهی الهی حکمفرما می شود که حرکت انسان در آن متوقف نمی شود.

معاون اول قوه قضاییه مبارزه با نفسانیات را جهاد اکبر دانست و اظهار داشت: مجاهد فی سبیل الله بر نفسش مسلط می شود و نه تنها اسیر نفس نمی شود بلکه امیر نفس می شود و افسار نفس را در دست می گیرد و عقلش را بر نفسش مسلط می گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به ویژگی های انسان عاقل ابراز داشت: اگر کسی در عمل قوای نفسانی خود را مهار کند و تربیت نفسش را در دست بگیرد فردی عاقل است.

وی تسلط عشق بر عقل را گام بلندتری عنوان کرد و اظهار داشت: لازمه دلدادگی آن است که انسان در راه خدا زندگی، زن و فرزند خود را بدهد و همه وجودش عشق به خدا باشد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: بهترین صفت عاشوراییان حاکم شدن بصیرت شان بر شمشیرشان بود و راه را با چشم دل شناختند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به وصیت نامه های شهدا اشاره کرد و بیان داشت: وجه مشترک همه وصیت نامه های شهدا آن بود که بدانید ما برای رضای خدا رفتیم پس دشمن را بشناسید و نگذارید به اهداف پلیدش برسد.

وی دشمن شناسی و دشمن ستیزی را مهم ترین پیام شهدا خواند و گفت: مقاومت، آمادگی برای خداپذیری در راه هدف و ولایت مداری در مراحل زندگی شهدا به چشم می خورد.

معاون اول قوه قضاییه در پایان با بیان این که تنها راه مقابله با تحریم های دشمنان اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت در راه و هدف و قناعت در زندگی همراه با تولید و کار شبانه روزی است./9457/پ202/ج

ارسال نظرات