۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۵۷۹۷۱
آیت‌الله میبدی مطرح کرد؛

صدق در تفکر و معرفت خدا

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه رضویه گرگان گفت: یک رابطه ای بین موجودات عالم وجود دارد و این رابطه باعث می‌شود که همه موجودات به سوی تکامل کشش پیدا کنند و همه به سوی خداوند متعال حرکت کنند.
راديو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدرضا میبدی، مدیر مدرسه علمیه رضویه گرگان، در برنامه مکارم خوبان که از رادیو معارف پخش می‌شد، گفت: یکی از مراحل صدق، صدق در تفکر و اندیشه است و اینکه انسان روی مبانی صحیح بیندیشد تا نتایج بهتری در معرفت خداوند متعال و مسائل دیگر زندگانی داشته باشد.

 صدق در نیت

وی افزود: یکی دیگر از مراحل صدق، صدق در نیت است، بعد از تفکر در انجام یک کار، نیت آن کار است که انسان تبعات و آثار انجام کاری را می‏بیند، در هر کاری یک نیت وجود دارد و انسان مختار برای انجام هر کاری یک نیت دارد هرچند ممکن است خود انسان متوجه آن نباشد.

 نیت در عبادت

آیت الله میبدی اظهار داشت خداوند در سوره یونس می‏فرماید: «روی دل را به سوی دین بدار، آن دینی که بر حق است و باطل نیست و تو از مشرکین نباش»؛ یعنی در عبادت و بندگی خدا شرک نداشته باش.

 وی ادامه داد: انسان در عبادت گاهی دچار شرک می‏شود نه آن شرکی که در زمان بت پرستی وجود داشته، شرکی که در درون خود انسان برای عمل شریک قائل می‏شود.

این استاد درس اخلاق گفت: وقتی انسان عبادت خداوند را انجام می‏دهد یعنی امر خداوند را اطاعت می‏کند، اگر در کنار این قصد یک قصد دیگری داشته باشد، مثلاً بخواهد که مردم از او تعریف کنند، این شرک در عبادت است.

وی در پایان تصریح کرد: تمام اجزای دنیا با هم ارتباط دارند از این رابطه گاهی تعبیر به رابطه جاذبه می‌کنند، جاذبه رابطه ای است که همه موجودات را با یک نظم خاص کنار هم قرار داده و این رابطه بین اجزای خارجی است، همین رابطه است که باعث می‏شود به سوی تکامل کشش پیدا کنند و همه به سوی خداوند متعال حرکت کنند و غایت الغایات خداوند است./9194/پ202/ن    

ارسال نظرات