۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۵۸۲۱۱
از سوی ستاد ترویج احکام؛

نام‌نویسی چهارمین دوره تربیت مربی احکام آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ ستاد ترویج احکام از میان طلاب علوم دینی برای نام نویسی و شرکت در چهارمین دوره تربیت مربی احکام دعوت به عمل آورد.
احکام و مسائل شرعي

حجت‌الاسلام حسین وحیدپور، عضو ستاد ترویج احکام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ستاد ترویج احکام در چهار نیم سال برگزار می‌شود، صلاحیت اخلاقی و توانایی تدریس، اتمام سطح 2، قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه علمی را از شرایط نام‌نویسی در آزمون چهارمین دوره تربیت مربی احکام برشمرد.

 
وی داشتن حداقل دو سال سابقه تبلیغی را از اولویت‌های پذیرش در این دوره عنوان و اظهار کرد: عروة الوثقی (بخش تیمم، بخش صلاة جماعت)، تحریرالوسیله (باب‌های امر به معروف و نهی از منکر و مضاربه) و توضیح المسائل مراجع (به غیر از باب‌های مطرح شده در عروة الوثقی و تحریرالوسیله) مواد آزمون چهارمین دوره تربیت مربی احکام است.
 
این کارشناس احکام یادآور شد: دوره ستاد ترویج احکام در دو سال و هر روز غیر از پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل به مدت یک ساعت و نیم برگزار می‌شود و قوائد فقهی، اصطلاح شناسی فقهی، کلیات فقه، موضوع‌شناسی فقهی و مبانی احکام، گزیده‌ای از عروه و تحریر و آشنایی با مبانی فتاوای فقها، برخی از مواد درسی این دوره است.
 
وی، روش بیان احکام، روش تدریس احکام، روش پاسخ‌گویی در حوزه‌های مرتبط به احکام مانند احکام بانکداری، احکام ناباروری (باروری مصنوعی) و درمان ناباروری را از دیگر مواد درسی دوره تربیت مربی احکام برشمرد و گفت: در پایان هر نیم سال آزمون علمی برگزار می‌شود و نهایتا با تأیید شورای عالی حوزه، مدرک ارائه خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام وحیدپور با بیان اینکه در این دوره، کلاس‌های احکام رسانه‌، توانایی بیان احکام در رسانه‌های دیداری و شنیداری و روان‌شناسی احکام برگزار می‌شود، افزود: در طول مدت دوره، کارگاه عملی احکام برگزار شده و از مراکز مرتبط با مسائل احکام مانند کشتارگاه طیور، کشتارگاه صنعتی و فرآورده‌های لبنی بازدید به عمل آمده و دانش‌پژوهان با تجهیزات میت مانند غسل و مراسم کفن و دفن آشنا می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه ستاد ترویج احکام جزو مراکز تخصصی حوزه نیست اما زیر نظر حوزه فعالیت می‌کند و در هر دوره تربیت مربی احکام، حدود صد نفر پذیرش دارد، افزود: خروجی دوره‌های برگزار شده از سوی ستاد ترویج احکام در مراکز پاسخ‌گویی به سؤالات دینی، نهادهای نظامی و انتظامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، وزارتخانه‌های مختلف، سپاه پاسداران و اداره اوقاف به فعالیت مشغول می‌شوند.
 
گفتنی است، آزمون چهارمین دوره تربیت مربی احکام، 13 اردیبهشت‌ماه 92 ساعت 10 صبح برگزار می‌شود و متقاضیان نام‌نویسی در این دوره تا 25 اسفندماه مهلت دارند با در دست داشتن برگه ارزیابی تحصیلی، دو قطع عکس و کپی کارت ملی از ساعت 10 تا 14 به نشانی قم ـ خیابان شهدا ـ روبروی کوچه 19 ـ طبقه همکف ـ ساختمان پژوهشی آستانه ـ ستاد ترویج احکام مراجعه کنند. /920/ت302/ن
ارسال نظرات