۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۵۸۳۹۱
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

ترویج مکتب اهل بیت از ویژگی‌های مرحوم ابوالحسنی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: تألیفات مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی در دفاع از اسلام و مکتب تشیع بود و آثار وی منشأ برکات فراوانی برای اسلام است.
حجت الاسلام زماني قمشه اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی زمانی قمشه ای عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به تألیفات حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی گفت: تألیفات وی در دفاع از اسلام و مکتب تشیع بود و آثار وی منشأ برکات فراوانی برای اسلام است.
وی ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی یک تنه در برابر هجمه‌ها و شبهات دینی ایستاد و تلاش‌های وی در اثبات حقانیت مرحوم شیخ فضل‌الله نوری ستودنی است.
استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات و روایات، بیان کرد: هر زمان که دانشمندان و اندیشمندان الهی محور از میان مردم بروند خداوند متعال کسان دیگری را جایگزین آنها خواهد کرد.
وی با اشاره به ماجرای تولد حضرت موسی(ع)، ابراز کرد: 20 هزار نفر از کودکان بنی اسرائیل از بین رفتند تا مبادا حضرت موسی(ع) پا به عرصه جهان بگذارد اما غافل از این بودند که در قضای الهی خللی وارد نمی‌شود.
حجت‌الاسلام زمانی قمشه ای با استناد به روایات فضیلت عالمان دینی را مورد توجه قرار داد و گفت: مرحوم ابوالحسنی مصداق بارز روایت «مداد العلما افضل من دماء الشهداء» است و با آثار خود مکتب اهل بیت(ع) را ترویج می‌کرد.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به تألیفات ارزشمند حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی، اظهار کرد: آثار آن مرحوم نشان دهنده ارزش اقدامات او است.
وی با بیان این‌که اعتقادات مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی با اهل بیت(ع) گره خورده بود، ابراز کرد: آن مرحوم با اعتقادی قوی و صحیح در جهت تثبیت و ترویج مکتب اهل بیت(ع) قلم می‌زد.
استاد حوزه علمیه مبارزه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی با فرق ضاله را از ویژگی‌‌های بارز آن مرحوم خواند و گفت: وی سختی‌های فراوانی را در این مسیر متحمل شد و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.
حجت‌الاسلام زمانی قمشه ای در پایان خاطرنشان کرد: خداوند عمر با برکتی به مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی داد و امیدواریم این مسیر پر رهرو بماند./927/پ202/پ
ارسال نظرات