۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۵۸۵۵۱
نماینده خبرگان رهبری:

مقاومت ملت، غرب را وادار به پذیرش حق هسته ای ایران کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل تحریم ها را هدفی برای مهار قدرت و نفوذ ایران در منطقه و جهان دانست و افزود: تداوم تحریم های غرب موجب خودکفایی بیشتر ایران اسلامی خواهد شد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: حرف اول و آخر ایران در مذاکرات اخیر و پیش از آن تفاوتی نکرده است، غرب باید در نگرش خود تغییر ایجاد کند.

 

وی با بیان این‌که ملت ایران و مسؤولان نظام اسلامی بر حق استفاده از انرژی صلح‌آمز هسته‌ای تأکید دارند، خاطرنشان کرد: غرب پس از مذاکرات قبلی با اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و فشارهای روانی به دنبال عقب نشینی ایران از حقوق به حق خود بوده که خوشبختانه ملت در جریان راهپیمایی 22 بهمن پاسخی کوبنده به سیاست‌های خصمانه غرب دادند.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که سیاست چماق و هویج غرب در برابر ایران اسلامی نخ‌نما شده است، گفت: مقاومت مردم ایران در برابر تحریم ها و حضور مثال زدنی آحاد جامعه در راهپیمایی 22 بهمن از عوامل مهم عقب نشینی طرف مذاکره با ایران در گفت و گوهای هسته ای آلماتی بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که غرب ناگزیر به پذیرش حقوق هسته‌ای ملت ایران است، تصریح کرد: لغو تحریم‌های یک طرفه کمترین خواست ایران برای ادامه روند مطلوب فعلی است، در حقیقت غرب باید با اصلاح برخی رفتارهای گذشته خود حسن نیت نشان داده و اعتماد طرف ایرانی را جلب کند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که غربی‌ها خود به ناکارآمدی تحریم ها اعتراف کرده‌اند، گفت: وقتی دشمن دید که تحریم ها بر ایران اثر نداشته و ما آن را به فرصتی برای رشد و توسعه و نیز کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تبدیل کرده ایم، مجبور به تجدید نظر در مواضع خود شده است.

 

وی تحریم ها را هدفی برای مهار قدرت و نفوذ ایران در منطقه و جهان دانست و افزود: تحریم های غرب باعث شد که همه چیز به ضرر آنها تبدیل شود و در این مدت کشورهای شرقی از جمله هند و چین جای خالی اروپایی ها و آمریکا را در خاورمیانه گرفته و آنها از تداوم این وضعیت و نیز قدرت گرفتن بیشتر ایران هراسان شدند.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر ادامه روند مطلوب مذاکرات هسته ای در هفته پایانی اسفند در استانبول و نیمه اول فروردین سال آینده در آلماتی قزاقستان اظهار داشت: در مذاکرات آلماتی وزن سیاسی ایران بالا رفته و دنیا بیشتر به قدرت ایران اسلامی واقف شدند و امید می رود که در آینده اوضاع به نفع نظام اسلامی ما تغییر یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مشارکت مؤمنان اردبیلی در پرداخت زکات گفت: افزایش میزان پرداخت زکات در استان اردبیل نشان می دهد که مردم این استان در عمل به واجبات پیشرو هستند و امسال بیش از 20 میلیارد ریال زکات در استان از مؤمنان جمع آوری شده است./935/پ202/ج

ارسال نظرات