۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۵۹۴۱۲

انتقاد رییس دیوان عدالت اداری از مقاومت برخی مدیران در برابر احکام صادره

خبرگزاری رسا ـ رییس دیوان عدالت اداری کشور با انتقاد از مدیرانی که در برابر احکام صادره مقاومت می کنند، گفت: تضعیف نظام قضایی به ضرر خود مدیران است.
حجت الاسلام منتظري، رييس ديوان عدالت اداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت اداری کشور امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل، با تأکید بر این‌که مسؤولان فرصت خدمت به مردم ولایت مدار را غنیمت بدانند، اظهار داشت: حاکمیت اسلام و احکام الهی در کشور فرصتی برای خدمت رسانی به مظلومان و محرومان جامعه است.

 

وی با بیان این‌که مسؤولان نظام اسلامی باید نسبت به امور نگرشی دینی داشته باشند، تصریح کرد: در نظام اسلامی حاکمیت قوانین اسلامی و فرهنگ دینی را شاهد هستیم، مسؤولش نیز باید فردی مؤمن، متدین و البته پیرو ولایت باشد، که در غیر این صورت جامعه از آرمان های الهی خود فاصله خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه سمت و جایگاه گذراست، گفت: اگر یک مدیر و مسؤول در جامعه اسلامی با دید اسلامی به خدمتگزاری مشغول باشد، برای از دست دادن جایگاه خود مقاومت نخواهد کرد، در حقیقت مدیران از این فرصت بدست آمده باید نهایت استفاده را در خدمتگزاری به مردم داشته باشند.

 

رییس دیوان عدالت اداری کشور با انتقاد از مدیرانی که در برابر احکام صادره مقاومت می کنند، خاطرنشان کرد: تضعیف نظام قضایی به ضرر خود مدیران است، در بخش حقوقی بسیاری از ادارات و دستگاه ها دچار کمبود هستیم که باید برای دفاع از حقوق بیت المال و حقوق اداره در جهت تقویت این بخش تلاش شود.

 

وی پیشرفت علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور را مدیون مدیرانی دانست که همواره دلسوز نظام و مردم بوده اند و افزود: توجه به نیمه خالی لیوان و بیان کاستی های برخی مدیران نوعی ناسپاسی به این تلاش هاست، باید برخوردی منصفانه با هر موضوعی داشت، در بررسی عملکرد مدیران نیز باید در کنار بیان نقاط ضعف، به قوت ها نیز اشاره شود.

 

حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که امسال یک هزار و 200 پرونده از استان اردبیل به دیوان عدالت اداری کشور رسیده است، اظهار داشت: میزان شکایت واصله در سال 90 نسبت به 89 رشد 31 درصدی داشته است.

 

وی با اشاره به افتتاح دفتر دیوان عدالت اداری کشور در دادگستری استان اردبیل، افزود: با راه اندازی این دفتر هیچ فردی از مردم و یا ادارات نیاز به حضور و مراجعه به تهران را نخواهد داشت، گرفتن دادخوست مردم و انتقال به دیوان عدالت اداری کشور از جمله وظایف مهم این دفتر است./9352/پ202/ج

ارسال نظرات