۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۵۹۹۵۴
آیت الله ایمانی در گفت وگو با رسا:

آیت الله موسوی لاری به اندازه چند وزارتخانه کار می کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که مرحوم آیت الله موسوی لاری هیچ ملیت و مذهب خاصی را مخاطب آثار خود قرار نمی داد، گفت: ایشان برای همه انسان های دنیا معارف اسلامی را بیان می کرد.
آيت الله ايماني آيت الله ايماني

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آثار و برکات زندگی مرحوم آیت الله موسوی لاری، اظهار داشت: مخاطب ایشان در تبیین معارف اسلامی همه انسان ها بود و هیچ ملیت، مذهب و گروهی خاصی را مد نظر نداشتند.

 

وی چهره آیت الله موسوی لاری را در میان فرهیختگان و نخبگان خارج از کشور شناخته شده تر از داخل دانست و گفت: توجه وی فراتر از مرزها بود و همه انسان ها را مد نظر داشت؛ عمده فعالیت های ایشان متمرکز در خارج از کشور بود به همین دلیل در داخل کشور ناشناخته بودند؛ کتاب های ایشان به 14 زبان ترجمه و منتشر شده است.


امام جمعه شیراز یکی دیگر از دلایل گمنامی مرحوم آیت الله موسوی لاری را تواضع و فروتنی آن مرحوم عنوان کرد و ابراز داشت: ایشان حاضر نبود حتی پیرامون کارهایی که انجام داده اند برای مردم توضیح دهد؛ بزرگداشتی که در قم و شیراز برای تجلیل شخصیت علمی و خدمات ایشان برگزار شد ایشان حتی حاضر نشد در این مراسم شرکت کند و دیگران ایشان را معرفی کردند.


نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به راه اندازی مرکز نشر معارف اسلامی در قم و شیراز به همت آیت الله موسوی لاری، گفت: کتاب ها، نشریات و پرسش های فراوانی از اقصی نقاط جهان به این دو مرکز ارسال می شد و ایشان به همه آنها پاسخ می دادند.


آیت الله ایمانی افزود: هرکس از عمق فعالیت های این مرکز اطلاع داشته باشد معتقد است که ایشان با این مجموعه کوچک به اندازه چند وزارت خانه کار می کرد؛ بنده از نزدیک شاهد بودم که این حجم کار و این همه خدمات از عهده این مرکز کوچک بر نمی آید، اما ایشان با اخلاص و ارادت به اهل بیت(ع) زمینه امداد الهی را فراهم آورد به نحوی که با کمترین نیرو بیشترین خدمات را ارائه می کرد.


وی به سوابق تحصیلی مرحوم آیت الله موسوی لاری اشاره کرد و گفت: ایشان به خاطر اصالت خانوادگی خود برای تحصیل مسیر حوزه را انتخاب کرد و راهی قم شد؛ ایشان خوب درس خوانده و به خوبی از آموخته های خود بهره برداری کرد و توانست معارف بلند اسلام را به زبانی قابل فهم برای عموم انسان ها بیان کند./928/ت302/ج

ارسال نظرات