۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۶۰۱۷۱
آیت الله موسوی جزایری:

شبهات همچون ویروس جامعه را دچار بیماری می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری جلوگیری از هجمه های دشمن را در گرو انجام فعالیت فرهنگی عنوان کرد و افزود: یکپارچگی نهادهای فرهنگی و اهتمام بیش از پیش حوزه علمیه به این مسئله سبب ریشه کن شدن این مسائل از جامعه خواهد شد.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، روز گذشته در گردهمایی روحانیان طرح هجرت استان خوزستان که در قرارگاه کربلا برگزار شد، تهاجمات گسترده وهابیت و شبهه پراکنی این فرقه ضاله در جامعه را خطرناک عنوان کرد و افزود: مبلغان و روحانیان فرماندهان مقابله با این تهاجمات هستند و در این مسیر با توان بیش از پیش باید از کیان شیعه حمایت کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از وهابیت به عنوان مصیبت بزرگ یاد کرد و گفت: نباید اجازه پیش روی به این فرقه ضاله را داد.

امام جمعه اهواز جلوگیری از هجمه های دشمن و مبارزه با فرقه های انحرافی را در گرو انجام فعالیت فرهنگی عنوان کرد و افزود: یکپارچگی و اتحاد نهادهای فرهنگی و اهتمام بیش از پیش حوزه علمیه به این مسأله سبب ریشه کن شدن این مسائل در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به تخصصی بودن دروس حوزه علمیه گفت: دروس تخصصی حوزه از جمله فقه و اصول همانند مواد خامی هستند که جهت ترویج دین در جامعه باید آنها را پس از بازنگری به مباحث عامه پسند تبدیل کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان زبان و گفتار روز را مهم ترین سلاح مبلغان دانست و افزود: شبهات همانند ویروس، بیماری روحی مردم در جامعه را به دنبال دارد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به طرح های تبلیغی مختلف از جمله طرح هجرت، معراج و صالحین و حضور مبلغان در قالب این طرح ها در روستاها، مدارس و مساجد اظهار داشت: اگر تشیع به درستی معرفی شود همه می‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند و به دنبال حق روند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنان خود عالم را به چراغی تشبیه کرد که با سوختن خود به محیط اطراف روشنایی می بخشد و این ویژگی را از نشانه های عالم دین عنوان کرد.

امام جمعه اهواز هدایت، راهنمایی و قرار دادن مردم در مسیر صحیح زندگی را از وظایف مهم علما برشمرد و افزود: انسان باید در تمام شرایط رضایت خداوند را بر هر مسأله دیگر ترجیح دهد./9464/پ202/ج

ارسال نظرات