۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۶۱۵۲۸
امام جمعه باغستان:

حضرت فاطمه مصداق بارز شخصیت اعلای یک زن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باغستان گفت: فاطمه(س) مصداق بارز شخصیت اعلای یک زن است؛ همه زن‌ها باید از فاطمه زهرا(‌س) الگو بگیرند.
حجت الاسلام عبدالله زاده پاشاكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله زاده پاشاکی، امام جمعه باغستان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و سوم فروردین‌ماه پس از سفارش به تقوای الهی و دوری از معاصی و انجام واجبات، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) علیها گفت: نماز جمعه حج فقرا است، شاید بعضی‌ها توفیق پیدا نکنند در طول عمرشان یکبار به سفر زیارتی خانه خدا مشرف شوند اما این ذکرها را بگویند به امید آنکه ثواب مکه به او داده شود.

امام جمعه باغستان با اشاره به تسبیحات حضرت زهرا (س) افزود: یک یادگاری از حضرت زهرا (س) بعد از نماز ما است، بهترین هدیه‌ای که پیغمبر اسلام(ص) به فاطمه زهرا(س) داد تسبیحات حضرت زهرا(س) است که امام صادق(ع) فرمود: تسبیح مادرم زهرا (س) بعد از هر نمازی به اندازه هزار رکعت نماز ثواب دارد.

حجت الاسلام پاشاکی در ادامه همراه با توصیه به مزین شدن به اخلاق الهی وگفتن تسبیحات حضرت زهرا(س) افزود: در استفتائات مرحوم شیخ جواد تبریزی دارد که سب به فاطمه زهرا (س) مانند سب به ائمه(ع) است و سب کننده آن قتلش واجب است، چون فاطمه(س) مصداق آیه « إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِب عَنکمُ الرِّجْس أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطهِّرَکمْ تَطهِیراً » است لذا بسیاری فتوا دادند که اگر بدون وضو به نام حضرت فاطمه(س) دست بزنید حرام است.

امام جمعه باغستان در ادامه بیان کرد: فاطمه انسان کامل، پاک و منزه و کوثرقرآن است، آنهایی که گردنبندی را که نام حضرت زهرا (س) را به همان نیت اسم فاطمه بنویسند باید چند کار انجام دهند یا همیشه با وضو باشند یا مانعی ایجاد کنند با بدنشان تماس پیدا نکند یا باید مقلد از مجتهد خود بپرسد و دقت کند.

وی درادامه افزود: فاطمه(س) مصداق بارز شخصیت اعلای یک زن است؛ همه زن‌ها باید از فاطمه زهرا(‌س) الگو بگیرند.

حجت الاسلام پاشاکی در ادامه با اشاره به روز ارتش و اصل چهل و سوم قانون اساسی افزود: ارتش وظیفه سنگینی دارد، در هشت سال دفاع مقدس هنر نظامیان ارتشی را دیدیم؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وفاداری ارتش را نسبت به نظام و مردم و ولایت مشاهده کردیم، ارتش یک رکن اساسی در هر کشوری است./9593/پ202/ص

 

ارسال نظرات