۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۶۱۷۲۴
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی:

فاطمه شناسی باید در مراکز علمی پیگیری شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی گفت: فاطمه شناسی باید به عنوان یک درس و پروژه تحقیقاتی علمی در پژوهشگاه‌‌ها و دانشگاه‌ها تدریس، تحقیق و پژوهش شود.
حضرت فاطمه(س) حجت الاسلام سيد غلام‎عباس موسوي مدير کل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي

حجت‌الاسلام سید غلام‌عباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا(س) به تبیین سیره عملی، شخصیت و جایگاه این بانوی گران‌قدر پرداخت و گفت: حضرت صدیقه کبری(س) به عنوان هدف، انگیزه و علت آفرینش و خلقت بشر معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) نخستین مدافع حریم ولایت و امامت، نبوت و رسالت بودند و در این راه از هیچ جانفشانی و تلاشی دریغ نکردند.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌‌که در روایات حضرت زهرا(س) به عنوان سرور زنان بهشت معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) مادر بهترین انسان‌های روی زمین و حجت خداوند متعال برای انسان‌ها هستند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) بانوی اسوه و الگو برای بشریت و انسان‌های آزاده مؤمنان و مسلمانان به ویژه بانوان هستند و ایشان باید به عنوان الگو و اسوه بی بدیل در تمام ابعاد معرفی شوند.

حضرت زهرا باید برای نسل جوان معرفی شوند

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر این‌که افراد به ویژه مبلغان نسبت به معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) وظیفه دارند، گفت: افراد باید فاطمه شناسی داشته باشند و حضرت زهرا باید به عنوان گوهر صدف آفرینش برای مردم به ویژه نسل جوان به درستی معرفی شوند.

وی اظهار داشت: آنچه که درباره حضرت زهرا(س) لازم است گفته شود در شأن امامت و رسالت است، حضرت زهرا(س) گوهری ناشناخته در میان مردم هستند و همان‌گونه که قبر مطهر ایشان مجهول و مبهم است شخصیت ایشان نیز هنوز برای مردم شناخته شده نیست.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم در ادامه به جایگاه والایی حضرت زهرا(س) نزد خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و بیان داشت: پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند «فاطِمَهُ بِضعَهٌ مِنّی فَمَن آذاهـا فَـقَـد آذانی وَ مَن اَحَبَّـها فَـقَـد اَحَبَّنِی، فاطمه پاره تن من است، هر که او را شاد سازد، مرا شاد ساخته و هر که او را اندوهناک کند، مرا اندوهناک کرده است».

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر این‌که افراد باید نسبت به شناخت شخصیت حضرت صدیقه کبری(س) اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: زندگی فاطمه زهرا(س) لایه‌های مختلفی دارد که بسیاری از لایه‌های زندگی ایشان هنوز برای مردم روشن و مبرا نشده است.

فاطمه شناسی باید در مراکز علمی پیگیری شود

وی ادامه داد: فاطمه شناسی باید به عنوان یک درس و پروژه تحقیقاتی علمی در پژوهشگاه‌‌ها و دانشگاه‌ها تدریس، تحقیق و پژوهش شود.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) در طول عمر پربرکت خود همواره مطیع ولی زمان خود بودند، اظهار داشت: اطاعت از امیرمؤمنان(ع) نه به عنوان همسر بلکه به عنوان ولی زمان در طول عمر پربرکت حضرت زهرا(س) وجود داشت، ایشان در دفاع از حریم ولایت و ولایت‌مداری از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.

وی افزود: حضرت صدیقه کبری(س) یار و یاور امیرمؤمنان(ع) در تمام زمینه و عرصه‌های بودند، ایشان حضرت علی(ع) را یاری و مدد کرده و در تمام عرصه‌ها هم‌درد، هم‌راز، هم‌سو با مرام شیوه و افکار امیرمومنان(ع) بودند./993/ ت302/ع

ارسال نظرات