۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۶۱۹۵۷
حجت‌الاسلام میرلوحی:

زن غربی قهرمان عرصه مصرف و تبلیغات است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق گفت: نگاه اسلام به مقام زن نگاهی عزت‌بخش، رشدآفرین و استقلال دهنده است و زن در محیط اسلامی رشد فکری، جسمی و شخصیتی می‌کند.
حجت الاسلام ميرلوحي، مسئول روابط عمومي دانشگاه امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برنامه راه سوم شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار و در این برنامه به موضوع «فرهنگ فاطمی و سبک زندگی فاطمی » پرداخته شد .


عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به الگو گرفتن از زندگی حضرت زهرا(س) گفت: سبک زندگی حضرت فاطمه(س) باید در جامعه ایرانی ـ اسلامی فرهنگ‌سازی شود تا با الگو گرفتن از زندگی این بانو، جامعه و خانواده سالمی داشته باشیم.


حجت‌الاسلام میر لوحی افزود: فرهنگ فاطمی باید با ادبیات روز مناسب‌سازی شود تا تمام مردم از آن بهره‌مند شوند به طور مثال برخی معتقدند نباید کودکان را به نماز دعوت کرد تا آنها خود در آینده به سمت نماز بروند در صورتی که نماز خواندن فرد در سن بالا نشات گرفته از فرهنگ خانواده و برگرفته از آموزش آنان در سنین کودکی است.


وی کانون خانواده را یکی از مقدس‌ترین مکان ها دانست و توضیح داد: خانه و خانواده در اسلام جایگاه والایی دارد و تنها زن می تواند با مدیریت صحیح این محیط را رشد دهد تا تمام اعضای خانواده در آن احساس آرامش کنند.


حجت الاسلام میرلوحی بیان داشت: برخی از بانوان حاضر به انجام برخی کارها در محیط‌های عمومی هستند اما تمایل به انجام هیچ کاری در خانه خود ندارند که این امر سست بودن کانون خانه را نشان می دهد.
وی نقش زن در تربیت فرزند را حیاتی دانست و افزود: زن با داشتن روحیه آرام می تواند فرزندان خوبی را تربیت کند؛ الگو گرفتن زنان از منش و سبک زندگی حضرت زهرا (س) در داشتن زندگی و خانه ای آرام موثر خواهد بود.


عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: فرهنگ‌سازی "عدم اختلاط " نامحرم در خانه و جامعه می تواند دین را معرفی و ذهنیت مخاطبان را تغییر دهد. برخی بر این باورند که در گذشته حجاب به معنای امروزی وجود نداشته در صورتی که حضرت فاطمه(س) هنگام راه رفتن در میان زنان هاشمی می ایستاد تا نگاه نامحرم بر او نیفتد.


این استاد دانشگاه با اشاره به تفکیک زنان و مردان از یکدیگر در برخی از مکان های عمومی تصریح کرد: روزی حضرت فاطمه(س) وارد مسجد شد و درخواست یک پارچه کرد تا قسمت زنان و مردان را از یکدیگر جدا کند چرا که در این صورت عبادت رنگی دیگر به خود می گیرد.


حجت‌الاسلام میرلوحی در ادامه تاکید کرد: امروزه زنان به ویژه زن غربی قهرمان عرصه مصرف و تبلیغات شده اند و بانوان تمام جهان تحت تاثیر جاذبه‌های محیط اطراف قرار گرفته‌اند که این امر خوشایند جامعه اسلامی نیست.


وی با اشاره به اینکه اسلام نگاه وی‍ژه ای به زن دارد افزود: نگاه اسلام به مقام زن نگاهی عزت بخش، رشد آفرین و استقلال دهنده است و زن در محیط اسلامی رشد فکری، جسمی و شخصیتی می کند.
گفتنی است، برنامه گفتگو محور راه سوم که پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را برعهده دارد هرهفته دوشنبه‌ها ساعت 19 از شبکه دو به صورت زنده پخش می‌شود./916/پ202/ع

 

ارسال نظرات