۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۶۱۹۹۹
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری:

صلاحیت افراد باید با شاخص ولایت فقیه سنجیده شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به این‌که باید افراد را مبتنی بر شاخص‌های دین تعریف و با شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند تطبیق دهیم، گفت: از جهت شرعی و عقلی موظف هستیم که بر مبنای فرموده ولایت فقیه فردی اصلح را انتخاب کنیم.
صادق محصولي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صادق محصولی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در نشست جبهه پایداری و انتخابات که بعداز ظهر سه شنبه با حضور طلاب در فاز چهار مدرسه علمیه شهید صدوقی قم برگزار شد، گفت: اگر به عبادات اهمیت دهیم ولی نسبت به امور سیاسی و اجتماعی غافل باشیم، در رابطه با عبادات هم با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی افزود: خیلی از آنهایی که خیانت کردند و در دام دشمن افتادند، چه بسا افرادی بودند که عبادات فردی خوبی داشتند، اما مشکل اصلی آنها در عمل، بصیرت‌ و پیروی‌شان از ولی فقیه زمان بود و چون شناخت کافی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی زمان خود نداشتند فریب خوردند.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در زمان فتنه 88 هم یک عده باید موضع‌گیری می‌کردند اما این کار را انجام ندادند، برخی از آنها واقعا آدم‌های بی تقوایی نبودند ولی به علت عدم بصیرت کافی و درک سیاسی و اجتماعی ضعیف با مشکل مواجه شدند.
محصولی اظهار داشت: مباحث سیاسی و اجتماعی بسیار مهم است و ما باید به این امر اهتمام جدی داشته باشیم چون عبادات هر فرد در گرو ولایت‌مداری است و ولایی بودن زمانی حاصل می‌شود که خود را با تمام شاخص‌های ولایت تطبیق دهیم و در تمام مسائل، عبادی، سیاسی و اجتماعی پیرو ولی فقیه باشیم.
وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: حفظ نظام در گرو عمل به تکلیف است و عمل به تکلیف هم زمانی واقع می‌شود که نسبت به تکلیف شناختی کامل برای ما حاصل شود و لازمه شناخت تکلیف عمل به گفتمان پیامبر اکرم(ص)، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: اگر ما به گفتمان‌های ولایت فقیه توجه داشته باشیم تکلیف را می‌شناسیم و وقتی تکلیف را شناختیم و به ان عمل کردیم یقینا و به طور قطع به پیروزی خواهیم رسید چون عمل به تکلیف پشتوانه‌ای چون یاری خداوند را در بر دارد و خداوند هم به وعده‌ای که داده است عمل می‌کند.
وی با اشاره به این‌که توجه به مباحث سیاسی و مباحث اجتماعی نبایستی تحت الشعاع مباحث حاشیه‌ای قرار گیرد، افزود: اگر ما در مباحث فردی‌مان درست عمل نکنیم، در مباحث اجتماعی هم خوب عمل نخواهیم کرد و اگر از مسائل اجتماعی غافل شویم، مسائل فردی هم ما را به جایی نخواهد رساند.
محصولی ابراز داشت: توجه به تعداد افراد و تجهیزات گاهی با فریب همراه است؛ اصل توکل به خداوند است چون در زمان جنگ تحمیلی هم هر کجا توکل و استغاثه به خداوند بیشتر بود پیروزی حاصل می‌شد و اگر در جایی توجه به تعداد افراد و تجهیزات می‌شد و غرور افراد را می‌گرفت ان عملیات با شکست مواجه می‌شد.
وی با بیان این‌که باید در تشخیص های خود به قرآن عمل کنیم و توجه به آیات و روایات داشته باشیم، اظهار داشت: ما از جانب دیگران متحمل هیچ ضرری نمی‌شویم و تمام این ضررها ار جانب خود ما حاصل می‌شود چون در اعمال و تصمیم گیری‌های خود دچار اشتباه شده‌ایم و باید دقت کنیم تا تکلیف را خوب بشناسیم و به نحو مطلوب به ان عمل کنیم تا دچار ضرر نشویم.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری موفقیت در انجام تکلیف را در گرو استقامت در عمل به آن دانست و افزود: استقامت و پایداری در عمل به تکلیف یعنی این‌که به صورت مستمر به تکلیف عمل کنیم و آن را رها نکنیم.  
وی با اشاره به این‌که باید افراد را مبتنی بر شاخص‌های دین تعریف کنیم و با شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند تطبیق دهیم، ادامه داد: از جهت شرعی و عقلی موظف هستیم که بر مبنای فرموده رهبر معظم انقلاب فردی اصلح را انتخاب کنیم.
محصولی گفت: جبهه پایداری، گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) که همان گفتمان امام(ره) و رهبری است را پیگیری می‌کند و تلاش دارد به فرموده رهبر معظم انقلاب فردی اصلح را معرفی کند که معرفی نامزد اصلح از سوی جبهه پایداری هفته آینده مشخص خواهد شد.
وی تأکید کرد: مهم‌ترین معیار برای انتخاب یک فرد، گفتمان است که شما با آن معیار می‌توانید همه افراد حاضر در انتخابات را بسنجید، مشکل اصلی در چند سال گذشته شکل گیری فردمحوری بوده که معیار اشتباهی است.
توصیه آیت الله خوشوقت برای انتخابات
این فعال اصولگرا در ادامه ابراز داشت: باید افرادی را انتخاب کرد که ظرفیت بالایی داشته باشند و بیش از آن که خود را محور قرار دهند، اصول، ارزش‌ها، گفتمان انقلاب و ولایت فقیه را محور قرار دهند و گرنه با با فردمحوری ما با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله خوشوقت می‌فرمودند افرادی که خودشان را خیلی عرضه می‌کنند به درد نمی‌خورند بلکه باید به دنبال افرادی رفت که در حین صلاحیت فرار می‌کنند و به دنبال نشان‌دادن خود نیستند.
محصولی با اشاره به این‌که برخی افراد هستند که موضع‌های فراوانی را می‌گیرند در حالی که این افراد در زمان فتنه 88 از افراد ساکت بودند و حرفی نمی‌زدند، اظهار داشت: این افراد متناسب با هر جا پاسخی می‌دهند در برخی مناطق تهران تکنوکرات را موضع خود قرار می‌دهند و در برخی مناطق می‌گویند از این لفظ استفاده نکنید زشت است، آیا این افراد اصلح هستند.
وی گفت: برخی افراد هم هستند که که با شعار من انقلابی هستم وارد صحنه شده‌اند و به صورتی این شعار را مطرح می‌کنند که گویا دیگران انقلابی نیستند در حالی که سر دادن چنین شعارهایی آن هم به این صورت صحیح نیست.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این که اصلح با صالح و مقبول تفاوت دارد، افزود: افراد صالح و یا مقبول وجود دارند ولی صلاحیت و قدرت ریاست‌جمهوری و اداره کشور را ندارند.
وی با اشاره به تأکید آیت‌الله مصباح یزدی و مرحوم آیت‌الله خوشوقت بر معرفی فرد اصلح برای انتخابات، ابراز داشت: در مسأله انتخابات تلاش می‌کنیم کم‌فروشی نکنیم و فردی اصلح و صالح ر به مردم معرفی کنیم.
محصولی در پایان در پاسخ به سؤالی که آیا فعالیت و کاری هم برای انتخابات صورت گرفته است یا خیر، خاطرنشان کرد: شورای 25 نفره‌ای از اساتید حوزه، دارای دکترای اقتصاد، سابقه وزارت و نمایندگی مجلس، فعال در عرصه اجتماعی انتخاب شده‌اند و فعالیت می‌کنند و طرحی برنامه‌ریزی شده که در صورت انتخاب نامزد جبهه پایداری اجرایی می‌شود و اگر فرد دیگری انتخاب شد برنامه را ارائه می‌کنیم تا اجرایی شود./907/پ201/ج
ارسال نظرات