۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۶۲۳۲۳

تاکید رییس مجلس بر التزام کاندیداها به قانون و تمکین به نظر شورای نگهبان

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ازسوی شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار می گیرد، گفت: هرگونه جنجال و غوغاآفرینی قبل و بعد از انتخابات آتی به نفع نظام اسلامی نیست.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم دوازدهمین سالگرد درگذشت مرحوم عزت الله دامادی، نماینده فقید مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در محل مسجد جامع این شهر گفت: دشمن به دنبال غبار آلود کردن فضای انتخابات با ترفندهای مختلف است و برای رسیدن به این اهداف شوم ، از هیچ تلاش و کوشی دریغ نمی کند.

 

وی با اشاره به این که با گذشت بیش از سه دهه از عمر با برکت انقلاب، مردم با حضور در عرصه های مختلف ، عشق و وفاداری خود را به نظام اسلامی و رهبری نشان دادند و در انتخابات آتی نیز همانند گذشته حماسه ای بی بدیل خلق خواهند کرد، افزود: برگزاری انتخابات سالم، قانونمند با مشارکت حداکثری مردم و تمام جناح های سیاسی، توان ملی نظام اسلامی را افزایش می دهد.

 

لاریجانی ادامه داد: التزام به قانون برای داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستان، جریانات سیاسی و مردم قواعدی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: انتخابات یک رویداد مهم سیاسی در نظام اسلامی است و همه سلایق و جناح های سیاسی باید با حضور در این عرصه تنور انتخابات را گرم کنند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار می گیرد، گفت: هرگونه جنجال و غوغاآفرینی قبل و بعد از انتخابات آتی به نفع نظام اسلامی نیست.

 

لاریجانی گفت: مردم سالاری دینی نقطه قوت نظام اسلامی و برگزاری همه ساله یک انتخابات در کشور مبین این مطلب مهم و اساسی است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» گفت: تحقق رهنمودهای رهبری نیازمند مشارکت بیش از پیش مردم و تلاش بی وقفه دولتمردان است.

 

لاریجانی با بیان این که رویکرد اصلی مجلس شورای اسلامی برای توسعه و پیشرفت کشور، بهره گیری از نظرات علما، فقها و مراجع است و رفع مشکلات کشور در گرو توجه به این مهم است، افزود: روحیه خدمت بی منت در کشور باید تقویت باشد و مسؤولان و دولتمردان باید به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشند.

 

وی با بیان این که وضعیت اقتصادی کشور که نشأت گرفته از فشارهای بین المللی و برخی مشکلات داخلی است نیازمند اتخاذ تدابیر لازم و اصولی است، بیان داشت: لازمه تحقق اصلاحات اقتصادی، توجه به تولیدات داخلی است و مجلس شورای اسلامی به این مساله توجه ویژه دارد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید دارند پیشرفت و توسعه کشور باید بر اساس تعالیم و آموزه های مکتب اسلام باشد.

 

وی گفت: تسهیلات بانکی باید عاملی برای رونق تولیدات داخلی باشد و تنها راه تحقق حماسه اقتصادی، توجه بیشتر به تولید داخلی است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که با اتخاذ تدابیر لازم و اصولی باید زمینه حضور بیش از پیش مردم در عرصه اقتصادی را فراهم کرد، گفت: توانمندی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور تنها از طریق کمک های دولتی امکان پذیر نیست و مشارکت مردم در تحقق این مهم بر کسی پوشیده نیست.

 

رییس مجلس با عنوان این که مازندران از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در کشور است، افزود: تخریب اراضی کشاورزی و گسترش ویلا سازی به ویژه در غرب این استان هیچ گونه توجیهی ندارد و برای رفع این مشکل باید تدابیر لازم اتخاذ شود./950/پ201/ج

ارسال نظرات