۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۶۳۶۰۱

تبلیغ چهره به چهره کاربردی‌ترین راه برای جذب نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کشوری طرح تربیتی چهره به چهره، این طرح را یک طرح انسان ساز اعلام کرد و ادامه داد: امروز یکی از دغدغه های مهم ما انسان سازی است که این کار نیز احتیاج به صبر، طرح و برنامه ریزی هایی دارد.
علي عظيمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علی عظیمی، دبیر کشوری طرح تربیتی چهره به چهره، در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاریخچه طرح تربیتی چهره به چهره در کشور اظهار داشت: از سال 80 مقارن با دستور ولی امر مسلمین طرح تربیتی چهره به چهره در کشور آغاز شد و هم اکنون در بیشتر استان های کشور در حال فعایت است.


وی تصریح کرد: تبلیغ چهره به چهره کاربردی‌ترین راه برای جذب و هدایت نسل جوان و حفظ آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی است.


دبیر کشوری طرح تربیتی چهره به چهره با اشاره به محتوای آموزشی این طرح تصریح کرد: مخاطبان آن بین 11 تا 18 سال سن دارند و در هر جلسه که هفته ای یک بار حلقه های تربیتی تشکیل می شود 15 نفر در آن شرکت می کنند.

عظیمی  افزود: در نظر داریم تا با برگزاری این طرح تربیتی و آموزش چهره به چهره فونداسیون فکری و اندیشه جوانان و نوجوانان را طوری پایه ریزی کنیم تا زمینه توسعه افکار و اعمال دینی در کشور فراهم شود.

وی این طرح را طرحی انسان ساز دانست و ادامه داد: امروز یکی از دغدغه های مهم ما انسان سازی است که این کار نیز احتیاج به صبر، طرح و برنامه ریزی هایی دارد.

دبیر کشوری طرح تربیتی چهره به چهره با اشاره به این که جوانان ما باید بیش از پیش آماده جنگ نرم با دشمن باشند، بیان داشت: امروز توسعه رسانه ای، خنثی کننده جنگ نرم ناجوانمردانه دشمن در همه عرصه ها است؛ چرا که دشمن در عرصه همه شهرها، محلات و منازل جنگ های نابرابری را به راه انداخته که می تواند اثرگذار باشد.

این مقام مسؤول ادامه داد: مهم ترین عنصر تبلیغ، اعتمادسازی است که مربی طرح تربیتی چهره به چهره می‌تواند با ایجاد این عنصر، نسل جوان را جذب و او را به مسیر حق و ارزش‌های دینی سوق دهد.

عظیمی یادآور شد: طرح چهره به چهره از طریق پرداختن به ارزش‌های اسلامی و الهی همانند صله ارحام، کمک به محرومان، دیدارهای دوستانه است در حقیقت سیره عملی پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است که عامل موفقیت جامعه اسلامی است.

وی گفت: مربیان برای بالا بردن مهارت‌های آموزشی و کاربردی خود با شرکت در برنامه‌ها و کارگاه‌های تخصصی که در این دوره آموزشی برنامه ریزی شده است می‌توانند با افزایش معلومات و اطلاعات خود گام‌های مؤثرتری در راه هدایت نسل جوان جامعه به سوی معنویت و ارزش‌های دینی بردارند./9457/پ202/ب

ارسال نظرات