۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۶۴۰۹۶
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

التزام به ولایت و احترام به مرجعیت سرلوحه کار رییس جمهور آینده باشد

خبرگزاری رسا - مسؤول کمیسیون تحقیق و بررسی مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با اشاره به این‌که رییس جمهور آینده باید حقیقتا ولی فقیه را نایب امام زمان(عج) بداند، گفت: التزام به ولایت فقیه و احترام به نظرات مراجع تقلید از معیارهای دولت بعدی است.
حجت‌الاسلام منتظري

حجت الاسلام محمد مهدی منتظری، مسؤول کمیسیون تحقیق و بررسی مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بهترین الگو برای شناخت ویژگی‌های رییس جمهور آینده است، گفت: دولت یازدهم همان گونه که امام زمان(عج) را به عنوان خلیفه الهی قبول دارد باید به ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان اعتقاد داشته و به طور واقعی خود را ملتزم به این جایگاه بداند و همیشه نظر رهبری را بر رای خود مقدم بدارد.

 
وی راه صحیح را راهی عنوان کرد که آمریکا و دشمنان نظام با آن مخالف باشند و خطاب به مردم گفت: از افراد و جریاناتی که آمریکا از آنان تعریف کرده بترسید و به سراغ گروه و شخصیت‌های بروید که روحیه ضد استکباری در وجودشان نمایان باشد.
 
نماینده طلاب شاهرود صیانت از نظام اسلامی در حد اعلی، عدم وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت، رسیدگی به مناطق محروم، بهره‌گیری از خرد جمعی، استفاده از نیروهای ارزشی و انقلابی، پاسداری از آرمان‌های انقلاب و رهبری، پرکاری و پاک دستی، مردمی بودن و رسیدگی به مسائل فرهنگی را از شاخصه‌های رییس جمهور آینده برشمرد و تاکید کرد: دولت بعدی باید نسبت به جایگاه مراجع تقلید و روحانیت حرمت نگه دارد و در مسائل دینی که تخصص لازم را ندارد ورود پیدا نکند.
 
وی با اشاره به این‌که طبق فرمایش رهبر انقلاب دولت یازدهم بایستی نقاط قوت رییس جمهورهای گذشته را دارا و از نقاط ضعف به دور باشد، اظهار داشت: دولت احمدی نژاد نقاط مثبت زیادی داشت، اما نباید از برخی نقاط ضعف مانند حاشیه سازی‌ها، عدم استفاده از خرد جمعی، تخطی از بعضی فرمایشات رهبر و لجاجت در برخی کارها غفلت کرد.
 
حجت الاسلام منتظری با بیان این‌که شعارهای نامزدهای انتخاباتی و عملکردشان در گذشته می‌تواند معیار مناسبی برای مردم باشد، بیان داشت: فردی تا دیروز به پرداخت یارانه‌های نقدی هجوم برده و انتقادهای شدیدی ابراز کرده ولی امروز به گونه ای دیگری سخن می‌گوید، این حرکت برای مردم قابل تامل خواهد بود.
 
وی نگاه به شعارها، سوابق و موضع گیری ها نامزدها در فتنه 88 و مشورت با اهل خبره را معیار دیگری برای انتخاب فرد اصلح معرفی و خاطرنشان کرد: مردم به عمارهای واقعی مقام معظم رهبری رای بدهند، در غیر این صورت خود مردم ضرر خواهند کرد.
 
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این‌که تشکیل حکومت و ریاست جمهوری مقدمه‌ای برای ساختن جامعه اسلامی بر اساس توحید و قوانین شریعت برای رشد و ارتقای انسان است و دیگر امور مانند اقتصاد و سیاست در راستای خدمت به اسلام ارزیابی می‌شود، گفت: رییس جمهور نظام اسلامی باید به اخلاق ملزم و بر اساس عزت، حکمت و مصلحت حرکت کند./921/ت302/ج

ارسال نظرات