۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۶۴۳۶۹
امام جمعه آمل:

حضرت زهرا الگوی دفاع از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که حضرت زهرا الگو و بهترین مدافع حریم ولایت است، ادامه داد: اطاعت از مقام ولایت و امامت جزو امور ارزنده آن بانوی نمونه اسلام بود که ایشان از نور و امامت به نحوی ارزنده ای دفاع کردند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی بزرگواری است که از مقام والایی برخوردار است، گفت: سیره نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) باید به عنوان الگویی ارزنده در برنامه های زندگی ما قرار داشته باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که الگوگیری از سیره حضرت زهرا می تواند نقش ارزنده ای در زندگی انسان ایفا کند، بیان داشت: این بانوی بزرگوار در عفاف و حجاب، تربیت فرزندان، عبادت و سیاست نمونه ای کامل است.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که حضرت زهرا الگو و بهترین مدافع حریم ولایت است، ادامه داد: اطاعت از مقام ولایت و امامت جزو امور ارزنده  آن بانوی نمونه اسلام بود که ایشان از نور و امامت به نحوی ارزنده ای دفاع کردند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که حضرت زهرا(س) نمونه بارز دشمن‌ستیزی و نپذیرفتن ظلم است، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) لحظه‌ای دست از ولایت و مقام امامت نکشید و در این راستا اهتمام ارزنده ای داشت.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که غفلت ورزی نباید در زندگی ما حاکم شود و باید همیشه مواظبت را سرلوحه امور خود قرار دهیم، بیان داشت: انسان باید در تمام ابعاد زندگی با آگاهی و بصیرتی والا به سمت خداوند منان حرکت کرده تا به تقرب الی الله و سعادت دست یابد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که غفلت ورزی موجب انحراف انسان از صراط مستقیم می شود، بیان داشت: کاروان در حال حرکت است و باید تلاش کنیم تا خود را در مسیر تقوا و ایمان قرار دهیم که ثمرات ارزنده ای برای انسان خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر این که توسل به ولایت اهل بیت(ع) سبب تعالی و تکامل انسان می شود که باید بیش از پیش از تعالیم و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) در زندگی خود بهره گیریم، ادامه داد: توسل به ولایت اهل بیت می تواند درون و بیرون انسان را بیمه کرده و او را به تعالی برساند.

 

استاد حوزه علمیه آمل، با بیان اینکه عامل بسیاری از مشکلات فعلی جهان به دلیل فاصله گرفتن از اهل بیت (ع) است، بیان داشت: انسان در هر جایی که زندگی کند اگر در کنار حوض کوثر نباشد به نابودی دچار می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات