۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۶۴۴۸۶
ادعای عجیب عارف؛

بیشترین دستاورد هسته ای مربوط به دولت اصلاحات است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول دولت اصلاحات در اظهارنظری عجیب مدعی شد که بیشترین دستاورد هسته ای جمهوری اسلامی ایران در دوره حاکمیت اصلاحات بر قوه مجریه اتفاق افتاده است.
محمدرضا عارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمدرضا عارف، چهارشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه دولتی ارومیه انتخابات امسال را اوج حماسه سیاسی عنوان کرد و گفت: البته انتخابات 88 نیز باید به لحاظ حضور پرشور مردم در صحنه حماسه نام می گرفت ولی به دلایلی وارد بازی باخت باخت شدیم.

 

عارف گفت: ظرفیت کشور و توانایی مردم در بیش از سی سال گذشته تضمین کننده مقابله با هر بحرانی است و هشت سال دفاع مقدس نمونه ای بازر است.
کاندیدای احتمالی دور یازدهم ریاست جمهوری با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر رییس جمهور با پشتوانه قوی مردمی انتخاب شود هم می تواند برنامه های خود را در داخل کشور با قطعیت دنبال و اجرا کند و هم به صورت شایسته در مجامع بین المللی مردم را نمایندگی کند.
وی در ادامه افزود: به رغم فضای امنیتی سال های اخیر در دانشگاه ها، امسال تشکل های دانشجویی وارد فضای انتخابات شده اند که باید به جای جانبداری از کاندیدای خاص برای مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات زمینه سازی کنند.
وی با بیان این که تحقق سند چشم انداز به عنوان میثاق ملی وظیفه تک تک ایرانی ها است، ابراز داشت: به نظر می رسد دیگر وقت انتخاب رییس جمهور بر اساس شعار به سر آمده است در دهه های اول انقلاب چون از کاندیداها و منش رفتاری آنها شناخت کافی نداشتیم جای گله نیست اما در دهه چهارم انقلاب که اداره کشور از نسل اول به نسل دوم و سوم در حال انتقال است نباید بر پایه شعار عمل کنیم ، شعارهایی که در عمل تحقق نمی یابند ومایه بد بینی مردم می شوند.
عارف با تاکید بر این که باید در انتخابات بر اساس عملکرد افراد عمل کرد، اظهار داشت: باید کارکردهای کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری را بررسی کرد آیا در محیطی که بوده اند کاری کرده اند؟ موفق بودند؟ آیا در کاری که بوده اند به دلیل ضعف عملکرد کنار گذاشته شده اند یا ارتقا یافته اند؟ آیا توانایی اداره کشور را دارند؟
معاون اول دولت اصلاحات در مقایسه عملکردها به افزایش رشد نرخ اقتصادی از 2.3 به5.7 درصد در دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: این درحالی است هدف گذاری برنامه سوم شش درصد بود در حالی که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سال گذشته رشد اقتصادی را زیر صفر یا یک درصد عنوان کرد.
وی با اشاره به دو برابر شدن نرخ بیکاری دانشجویان و قشر تحصیلکرده جامعه اظهار کرد: باید کسی انتخاب شود که رشد هشت درصدی اقتصاد را تضمین کند تا ضمن ایجاد اشتغال مناسب با نیروی کار مسائل را ساماندهی کرده و بتواند دغدغه خانواده ها را که گرانی است، سامان بخشد.
وی درخصوص بحث هدفمند کردن یارانه ها نیز بیان کرد: در بحث هدفمند کردن یارانه مقرر شد بخشی از مشکلات اقشار آسیب پذیر حل شود در حالی که 40 هزار تومان در جبیب ایرانی را رفت اما 90 الی 100 هزار تومان از جیب دیگرشان بیرون آوردید؛ از این رو بر این باورم به اتکای تجریه هشت ساله دولت اصلاحات و جمع بندی عملکردی که داریم این مشکلات را می توان سامان بخشید.
کاندیدای احتمالی دور یازدهم ریاست جمهوری گفت: انتخاب فرد شایسته در حماسه سیاسی به حماسه اقتصادی نیز منجر می شود حماسه اقتصادی یعنی حرکت و جهش برای سامان بخشی کشور مطمئنا باید بر این باورم بود کشور توانایی ایجاد حماسه در بعد اقتصادی را دارد.
*در صورت حضور خاتمی و هاشمی بلافاصله کنارمی کشم
عضو مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به سؤال دانشجویی در خصوص وضعیت حضورش با وجود ورود هاشمی و خاتمی به صحنه انتخابات افزود: با توجه به نگاه اخلاقی و فرهنگی که به هاشمی و به خصوص خاتمی دارم، در صورت حضورشان بلافاصله کنار می کشم.
وی با اشاره به انتخاب افراد کابینه اش اظهار کرد: کابینه من شایسته سالاری خواهد بود از هر فردی که شایسته تر باشد استفاده می کنم البته این حرف را همه می گویند اما من زمانی که ریاست دانشگاه را بر عهده داشتم معاون من یکی از افراد اصولگرا بود اما از بهترین معاونین من نیز به شمار می رفت؛ اعتقاد دارم عقلانیت حکم می کند از همه نیروها استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در خصوص توسعه سیاسی نیز معتقدم باید توسعه در تمامی بخش های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید فراگیر شود یکی از اولویت ها معیشت مردم است  و مسائل اجتماعی.
معاون اول دولت اصلاحات گفت: جهت گیری که در اصلاحات داشتیم نفت را نه تنها متعلق به همه مردم بلکه نسل های آینده می دانم و معتقدم حق نداریم به عنوان درآمد از آن استفاده کنیم ما فقط می توانیم بهره مالکانه از آن ببریم یعنی سود کار، با توجه به جهت گیری کل کشور باید وابستگی به بودجه نفت را در سالهای آتی به صفر برسانیم و دولت بر اساس درآمد خود کشور را اداره کند اگر دولتی عرضه اداره کشور از طریق بودجه را نداشته باشد حق استفاده از درآمد نفت را ندارد فروش نفت سرمایه ملی است.
عارف در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان که پرسید آیا بین آقایان هاشمی و خاتمی درگیری وجود دارد؟ آیا میان کاندیداهای اصلاح طلب نیز اختلاف وجود دارد؟ نظرتان در مورد کاندیداتوری روحانی چیست گفت: بین هاشمی و خاتمی درگیری وجود ندارد چون بر سر قدرت نیستند درگیری بین کسانی به وجود می آید که در راس قدرت باشند.
*خود را در اردوگاه اصلاح طلبان تعریف می کنم
 وی اضافه کرد: بنده خود را در اردوگاه اصلاح طلبان تعریف می کنم و به عنوان کاندیدای این گروه به میدان آمده ام.
 عارف گفت: اما رهبر معظم انقلاب در قم با سخنرانی که داشتند فتنه ها را معرفی کردند، شما نیز حرف مابقی را پرت کنید برود چون اینجا جای این بحث ها نیست و من در مقامی نیستم که به این سوال شما پاسخ دهم.
 وی با بیان این که موسوی زندانی سیاسی نیست تنها در حصر به سر می برد، اعلام کرد: امیدوارم تا حد امکان قبل از انتخابات مشکل حصر موسوی و کروبی حل شود هر دو این آقایان از مهره های کلیدی بودند امیدوارم این مسئله به صورت آبرومندانه حل شود.
وی ادامه داد: من این مشکل را استخوان لای زخم می دانم رییس جمهور مقتدر با رای بالا انتخاب شود می تواند این مشکل را به راحتی حل کند.
معاون اول دولت اصلاحات در خصوص این که آیا اختلاف بین اصلاح طلبان وجود دارد یا نه نیز گفت: رقابت بین دو انسان همیشه وجود دارد در بین اصلاح طلبان نیز رقابت است اما معتقدم جریان های سیاسی باید هر چه زودتر به اجماع برسند امیدوارم هم اصلاح طلبان و هم جریان رقیب اصولگریان با اجماع برسند تا مردم از بین دو الی سه کاندیدا بتوانند با حضوری پرشور رییس جمهور بعدی را انتخاب کنند.
عارف در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه اگر رد صلاحیت شدید چکار می کنید گفت: اگر بنده رد صلاحیت شوم تمکین کرده و اعتراضی نخواهم داشت. 
عارف در پاسخ به این سؤال که آیا هاشمی و خاتمی در حال رایزنی برای معرفی کاندیدای خود هستند گفت: من عادت به تکذیب ندارم اما تمامی صحبت های شما را تکذیب می کنم چرا که چنین بحث هایی اصلا صورت نگرفته متاسفانه بحث هایی نیز در خصوص رایزنی من با مهر علیزاده و دیگر آقایان می شود که من همه این موارد را تکذیب می کنم.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص فتنه سال 88 به آتش کشیدن عکس امام و نقاط ضعف و قوت احمدی نژاد اظهارداشت: من هم معتقدم در سال 88 فتنه روی داد اما متاسفانه در طول چهار سال گذشته تربیون ها در دست یک جریان خاص بود و جریان دیگری نتوانستند از بیان کوچک ترین نظر خود محروم بوداین جریان هم هر چی دلش خواست گفت.
معاون اول دوران اصلاحات تاکید کرد: باید اتفاقات سال 88 به خصوص در دانشگاه ها آسیب شناسی شود سهم تک تک افراد و گروه ها مشخص شود نه برای مچ گیری بلکه برای اینکه دیگر تکرار نشود.
وی در زمینه کاندیداتوری روحانی نیز گفت: هر فردی در خود شرایط ریس جمهور شدن را می بیند حق شرکت دارد.
 معاون اول دولت اصلاحات به سوالی در زمینه دلایل تحصن مجلس ششم گفت: من از تحصن مجلس ششم گله کردم در شرایطی که دو قوه در اختیار اصلاح طلب است صلاح نیست برای یک خواسته این گونه اقدام کرد متاسفانه به دلیل این تحصن هزینه هایی پرداخت کردند کار غیرمنطقی بود ان شاالله تکرار نشود.
عارف به سوال دانشجویی که پرسید چرا هر از گاهی از میان اصلاح طلبان افرادی بیرون می آیند که خط امام راحل را قبول ندارند و عکس امام را آتش می زنند گفت: در خصوص جریانات سیاسی کشور هیچ کدام نه اساسنامه دارند نه مرامنامه یک روز گفتند چپ و راست یک روز گفتند خط امام و رهبری.
وی بیان داشت: در جریان اصولگرا پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی بیرون آمد حالا باید این مساله به تمام جریان منتسب کرد نه ما حق نداریم این کار را کنیم یک شخصی،گروهی خطایی کردند آن را به جریان خاص نسبت ندهیم چون کسی در کشور نمی ماند.
عارف در پاسخ به این پرسش که اگر کارتان به جایی رسید که رییس جمهور شدید در برابر حکم حکومتی حضرت آقا قرار گرفتید تمکین می کنید یا نه؟ در مورد رابطه با آمریکا با حضرت آقا همراه هستید یا نه؟ جواب داد: قانون اساسی ما بهترین قانون اساسی است ظرفیت های زیادی دارد که تکرار نشده بدترین حالت موضع گیری است در قانون اساسی برای حل مشکل پیش بینی شده و می گوید هرجا در کشور موضع گیری شد مقام معظم رهبری می تواند دخالت کند هر جا مشکل داریم مجمع خبرگان رهبری را داریم اما اگر در برابر حکم حکومتی قرار بگیریم تمکین می کنم.
 وی در خصوص رابطه با آمریکا نیز گفت: بسیاری از موارد در قانون از وظایف مقام معظم رهبری است به استناد اصل 110 هم به استناد شورای امنیت ملی هر چند رئیس این شورا رئیس جمهور است اما بر اساس قانون کلیه مصوبات شورای امنیت ملی از جمله روابط خارجی به تایید رهبری برسد لذا باید از این موضوع پیروی کنیم نگاه من همدلی است.
*خروج موسوی و کروبی از حصر منجر به انتخابات پرشور می شود
وی همچنین به این سوال که آیا رفع حصر موسوی و کروبی تنها راه حضور پرشور انتخابات است گفت: حل این مشکل می تواند منجر به انتخابات پرشور بشود اما منوط به آن نمی کنم چون منوط کردن ایجاد مشکل می شود.
در بخش دیگری دانشجوی دختری با انتقاد از دولت اصلاحات به ارائه لوایح دوگانه توسط دولت خاتمی به مجلس و فشار بر شورای نگهبان برای تایید آنها، توقف غنی سازی هسته ای، اجازه به اجنبی ها برای بازرسی از  تمامی اماکن به خصوص مناطق نظامی و دروغ بزرگ تقلب در انتخابات 88 اشاره کرد و خواستار پاسخ شد.
عارف پاسخ داد: از احساسات خواهر دانشجو تشکر می کنم حق داشتند دولتی را خائن بدانند و دولتی را خدمتگزار ولی بروید قانون اساسی را مطالعه کنید هر دولت حق دارد لایحه به مجلس بدهد سازو کار کسب قانونی دارد؛ شما بگوید چند نفر استعفا دادند نباید همه موضوع را به هم ربط بدهید.
وی افزود: دستاوردهای هسته ای را بررسی کنید ببینید به چه دوره ای بوده بیشترین دستاورد هسته ای مربوط به دولت اصلاحات است و این را هم بدانید هر تصمیمی در مورد مسائل هسته ای گرفته می شود اگر به تایید رهبری نرسد اجرایی نمی شود./936/پ201/ج
ارسال نظرات