۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۶۴۸۱۸
امام جمعه طبس:

هوشیاری مردم و مسؤولان در انتخابات نقش تعیین کننده در سرنوشت کشور دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه طبس گفت: با توجه به همزمانی برگزاری دو انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری یازدهم مردم و مسؤولان باید هشیارانه شرکت کنند.
امام جمعه طبس
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان، امام جمعه طبس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: در انتخابات پیش رو به سبب این‎که دو انتخابات به صورت همزمان برگزار می شود مردم و مجریان قانون باید با حساسیت و دقت بیشتر شرکت کنند تا دشمنان و فتنه گران نتوانند با به دست آوردن بهانه ای از فرصت ها سوء استفاده کنند.
وی افزود: دشمنان و فتنه اندوزان تلاش می کنند همانگونه که در انتخابات 88 تقلب را بهانه عدم صحت انتخابات و براندازی نظام قرار دادند، در انتخابات پیش رو نیز از فرصت ها به سود خود استفاده کنند.
امام جمعه طبس اظهار داشت: دشمنان می خواهند با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی اخیر، مردم را نا امید و دلسرد کرده و حضور آنان را در انتخابات کمرنگ کنند تا اقبال مردم را نسبت به نظام زیر سؤال ببرند.
حجت الاسلام مهاجریان خاطرنشان کرد: برای این‎که بدخواهان نتوانند به نتیجه دلخواه خود دست یابند ضرورت دارد مجریان و ناظران انتخاباتی کار خود را صحیح انجام داده و مردم هم حضوری گسترده داشته باشند.
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: کسی که خواهان در دست گرفتن زمام امور کشور است باید بداند که این مسؤولیت امانتی نزد اوست و باید از ولی فقیه اطاعت کند.
امام جمعه طبس با بیان وجود مشکلات اقتصادی در جامعه ابراز داشت: نامزدهای ریاست جمهوری باید از قبل با مشکلات اقتصادی آشنا بوده و مسائل اقتصاد کشور را مهم بدانند.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به ده دوره گذشته ریاست جمهوری بیان داشت: رییس جمهور باید با نگاه به گذشته ادوار پیشین ریاست جمهوری نقاط قوت افراد پیشین را به کار بگیرد و نقاط ضعف آنها را از خود دور کند.
حجت الاسلام مهاجریان افزود: کاندیداهای شوراهای شهر و روستا باید افزون بر شرایطی که در قانون تعیین شده از افراد صادق و امین و با سابقه خوب مشورت بگیرند تا عملکرد مناسبی داشته باشند.
وی با اشاره به نامزدهای انتخابات شوراها گفت: انگیزه نامزدهای انتخابات شهر و روستا باید الهی و هدف آنها خدمت به مردم باشد.
خبر و خبر رسانی در اسلام از جایگاه ویژه برخوردار است
امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خبر و خبر رسانی گفت: در فرهنگ اسلام خبر رسانی از جایگاهی مهمی برخوردار است به گونه ای که خداوند اسباب اخباری که می خواهد به بندگانش برساند به وسیله پیامبران که همان خبررسانان الهی هستند فراهم کرده است.
این استاد حوزه علمیه با بیان این که خبررسانی  وظیفه پیامبران الهی بود، افزود: خبرنگاران باید بدانند که وظیفه ای شبیه وظیفه انبیا دارند؛ بنابراین باید تلاش کنند که از آنها الگو بگیرند و همانند آنها صداقت و صراحت در گفتار را رعایت کنند.
حجت الاسلام مهاجریان در پایان با اشاره به ویژگی های خبرنگار گفت: خبرنگار باید از انتشار اخبار دروغ، بی ثمر و مضر برای جامعه و مردم  دوری کند./9704/ت302/غ
ارسال نظرات