۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۸۳۰
آیت الله نورمفیدی:

عربستان و قطر صحنه گردانان اصلی جنایت های سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با محکوم کردن اقدامات تروریست ها در هتک حرمت به صحابه پیامبر، عربستان و قطر را صحنه گردانان اصلی این آشکار معرفی کرد.
تجمع طلاب و اساتيد حوزه علميه گلستان تجمع طلاب و اساتيد حوزه علميه گلستان تجمع طلاب و اساتيد حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در تجمع اعتراض آمیز طلاب حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، اظهار داشت: این جنایت در حوادثی که تا به امروز برای امت اسلامی اتفاق افتاده سابقه نداشته و متأسفانه از سوی افرادی انجام شده که خود را منتسب به اسلام می دانند.

 

وی به معرفی «حجر بن عدی» پرداخت و ادامه داد: ایشان از صحابی با فضیلت رسول گرامی اسلام(ص) به شمار می رفت و در میان اصحاب به راهب معرفی شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این که وظیفه همه علمای اسلامی است که در مقابل این حرکت وحشیانه موضع گیری کنند، ابراز داشت: مقبره چنین شخصیت بزرگی مورد احترام همه مسلمانان بوده و سخنان فراوانی در عظمت ایشان گفته شده است و بزرگان دین غیر از محکومیت باید انزجار و بیزاری خود را از این حرکت اعلام کنند.

 

رییس شورای حوزه علمیه گلستان با اشاره به وضیعت خاورمیانه در گذشته، خاطرنشان کرد: خاورمیانه در گذشته جزیره امنی برای دشمنان از جمله آمریکا بوده و در آن سال ها حرکات بزرگی بر علیه غرب انجام نمی گرفته و دشمنان با خیالی راحت کارهای خود را انجام می دادند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به بیداری بزرگ اسلامی در کشورهای منطقه، تصریح کرد: استکبار و صهیونیزم پس از این اتفاق ها در کشورهای منطقه دچار ترس و وحشت عجیبی شده و قدرت خود را در منطقه در خطر می بینند و به همین دلیل به دنبال ایجاد فتنه و جنگ هستند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اقدامات ضد سوری عربستان و قطر در سوریه، گفت: امروز این دو کشور سرمایه گذاری های کلانی در این کشور انجام داده اند تا جایی که ملک عبدالله در جایی گفته که اگر سرنگون کردن بشار اسد 200 میلیارد دلار هم خرج داشته باشد، من حاضرم و آن را می پردازم.

 

وی افزود: این دو کشور به دنبال قدرت نمایی در منطقه بوده و به حتم دلشان به حال مردم سوریه نسوخته و برای آزادی آنان این کارها را انجام نمی دهند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به حرکت های ترکیه، ابراز داشت: متأسفانه ترکیه دست به دست این دو کشور در حال جنایت است که جای تأسف دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در پایان اظهار داشت: ما اشخاصی که این گونه هتک حرمت کرده و با آبروی اسلام بازی می کنند را جزو این دین نمی دانیم و به یقین آنان از محدوده اسلام خارج هستند./950/پ202/ش

ارسال نظرات