۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۶۴۹۲۸
آیت‌الله حسینی بوشهری:

کاندیداها به خاطر رسیدن به قدرت اخلاق را زیر پا نگذارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه بر ضرورت رعایت معیارهای اخلاقی در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: اگر انتخابات ریاست جمهوری وارد فضایی شود که فردی معیارهای اخلاقی را به خاطر رسیدن به جایگاه و قدرت زیر پا بگذارد در صورت پیروزی هم شکست خورده است.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه عصر شنبه در دیدار علیرضا زاکانی نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، با محکوم کردن اعمال تروریستی وهابیان در سوریه، گفت: هتک حرمت به مرقد حجربن عدی مصیبتی بزرگ است که از سوی دشمنان کینه توز روا شد و انسان را به یاد مظلومیت حضرت علی(ع) می‌اندازد.
وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) خدا را سرمایه انسان ذکر کرد و ابراز داشت: انسان اگر در زندگی به خدا اعتماد کند می‌تواند هر چیز گرانبهایی را بخرد و هر بامی را فتح کند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر اعتماد به خدا در زندگی مردم موج بزند دیگر کسی از گرانی نگران و از پیمودن مسیرهای صعب‌العبور نیز نا امید نمی‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که اقتدار انقلاب اسلامی در جهان موجب دشمنی دشمنان شده است، اظهار کرد: اگر کشور ما به خواسته‌های دشمنان عمل کند هیچ گاه تهدید و تحریم نمی‌شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در تبیین شاخصه‌های رییس جمهور آینده، گفت: ایشان فرمودند؛ فردی بیاید که در مواضع خود وادادگی و ترسی از دشمنان نداشته باشد و تکیه‌اش به خدا باشد.
عدم تطابق شعارها با عملکردها به نظام آسیب می‌رساند
مدیر حوزه‌های علمیه عدم تطابق شعارها با عملکردها را یکی از نقاط ضعف دانست و ابراز کرد: متأسفانه این امر نظام اسلامی را با آسیب مواجه کرده است.
ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه علمیه برای پیشرفت جامعه
وی با تأکید بر این‌که هنوز از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه و روحانیت که ایدئولوگ نظام هستند به درستی استفاده نشده است، گفت: هرچند مجموعه در چارچوب نظام اسلامی حرکت کرده‌ است اما به دنبال نظام سازی نبوده‌اند و در این مورد هم حوزه و هم مجموعه اداره کننده نظام قصور داشته‌اند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رییس جمهور آینده باید تصمیمات روزه مره را کنار بگذارد و از سلیقه‌ای عمل کردن پرهیز کند، گفت: رییس جمهور باید پایه و اساسی را برای حرکت و پیشرفت کشور فراهم کند تا دیگران نیز در آینده همان راه را ادامه دهند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: فردی باید رییس جمهور شود که کار را از سلیقه به برنامه تغییر دهد تا بتواند هم پاسخگوی نیازهای فوری جامعه و هم برای بلند مدت برنامه داشته باشد.
کاندیداها از شعارهای پر جاذبه برای جذب مردم استفاده نکنند
آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که کاندیدای ریاست جمهوری نباید برای جذب مردم از شعارهای پر جاذبه استفاده کند، اظهار کرد: رییس جمهور آینده باید بخش‌های مختلف جامعه را تحت لوای دین جمع کند.
مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: دین ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فراوانی دارد که اگر به درستی ارزیابی و تبیین شود برای همه طبقات و اقشار مختلف جامعه برنامه دارد و می‌توانیم با همین روش بهترین الگو را برای داخل و خارج از کشور فراهم کنیم.
حضور بسیجی وار مردم در هر عرصه‌ای به خلق حماسه می‌انجامد
وی با بیان این‌که در 8 سال جنک تحمیلی این مردم بودند که جنگ را اداره کردند بر ضرورت به کارگیری مردم در صحنه‌های مهم و حساس تأکید کرد و گفت: حضور بسیجی وار مردم در هر عرصه‌ای به خلق حماسه می‌انجامد.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توطئه‌های دشمنان و تبلیغات آنها برای معرفی برخی از افراد، ابراز کرد: این یک اصل کلی است که اگر دشمن از کسی تعریف و تمجید کرد باید همه متوجه شوند که چنین فردی به درد اداره جامعه نمی‌خورد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: فردی که اساس و دستاوردهای نظام اسلامی را به عنوان سرمایه خود مد نظر قرار دهد اگر در انتخابات رأی هم نیاورد قطعا پیروز است چون جامعه را به سمت و سویی فرا خوانده که بازگشت به سوی معیارهای انقلاب است.
آیت‌الله حسینی بوشهری بر ضرورت رعایت معیارهای اخلاقی در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: اگر انتخابات ریاست جمهوری وارد فضایی شود که فردی معیارهای اخلاقی را به خاطر رسیدن به جایگاه و قدرت زیر پا بگذارد در صورت پیروزی هم شکست خورده است./927/پ201/ج      
ارسال نظرات