۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۶۴۹۳۴
آیت الله فاضل:

طرح مساله امام زمان با هدف حذف روحانیت و مراجع انحراف در دین است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله فاضل لنکرانی گفت: کس که می‌گوید انتخابات ریاست جمهوری نیاز به توصیه ندارد و مردم خود می‌دانند چه کار کنند یعنی روحانیت و مراجع ساکت باشند و حرفی نزنند. مگر حرف مراجع و روحانیت جز این است که مردم مراقب باشند فردی را در رأس امور اجرایی کشور قرار دهند که حافظ میراث امام و اهل‌بیت(ع) و ارزشهای اصیل اسلامی باشد.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در جمع طلاب و روحانیان کرج با اشاره به آیه تطهیر گفت: پیام آیه تطهیر بیان عصمت حضرت زهرا (س) است. پیامبر در مورد ایشان فرمود: «من آذاها فقد آذی اللّه» اگر حضرت دارای مقام عصمت نبودند خداوند متعال برای او عقوبت قرار می‌داد. اینکه خداوند حضرت زهرا(س) را مطلقاً مبرا از استحقاق هرگونه ایذاء و آزار و عقوبت می‌دانند خود دلیل روشنی بر عصمت ایشان است. بر اساس آیه تطهیر هم به اراده تکوینی الهی هیچ قبح و خطایی در اهل بیت(ع) راه ندارد.

 

وی با اشاره به این که امروز وهابیت از طرق متعدد درصدد زیر سؤال بردن ارزش‌های اعتقادی شیعه است، اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای تحت تأثیر این مطالب، ادعیه و زیاراتى مثل حدیث کساء و ... را زیر سؤال می‌برند و حدیثی که توسط بیش از سی نفر از علماء و روات موثق ذکر شده به صرف اینکه یک فرد غیر مشهور در بین آنها است رد کرده و مجعول مى‌نامند، همینطور انکار قبور و مزار برخی امامزادگان مشهور.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان خاطره ای از مرحوم حضرت آیت الله فاضل گفت: والد راحل ما یک روز مقاله‌ای به دستشان رسید با عنوان فاطمه زهرا(س) از ولادت تا افسانه شهادت، اشک ایشان جاری شد و بیان داشتند این توطئه‌ای است که مى‌خواهند با انکار مظلومیت و شهادت حضرت زهرا(س) اساس اعتقادات شیعه را زیر سؤال ببرند، برای همین هر سال با نوشتن پیامی به مناسبت شهادت آن بانوی بزرگوار به روشنگری پرداخته و از مردم می‌خواستند فاطمیه را احیا کنند تا این توطئه وهابیت خنثی شود.


وی با اشاره به این که امروز روحانیت باید بیدار و مراقب باشد تا افرادی به عنوان محقق و پژوهشگر این حقایق شیعه را زیر سؤال نبرند، اظهار داشت: البته در همه امور باید تحقیق و پژوهش انجام شود اما در جای خودش در مراکز علمی و تحقیقاتی، نه آنکه در سطح عموم مردم که آگاه به ادله نیستند این مسائل را مطرح کرده و در نتیجه این شبهات ذهن مردم را خدشه‌دار ‌کند.


آیت الله فاضل با بیان این که هیچ زمانی خطیرتر از این زمان برای روحانیت نبوده است گفت: هیچ زمانی مثل امروز آمادگی ظهور و بروز اندیشه‌های روحانیت و فعالیت آنه فراهم نشده است، باید به ترفندها و توطئه‌های دشمنان آگاه باشیم تا بتوانیم از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم.


وی با انتقاد از کسانی که مسئله امام زمان را با هدف حذف مرجعیت و روحانیت مطرح می‌کنند بیان داشت: این افراد صریحاً اعلام کردند که روحانیت برای اسلام چه کرده است؟ می‌گویند آنچه ما از اسلام می‌فهمیم درست است نه آنچه روحانیت می‌گوید! حجاب و بسیاری از مسائل را طور دیگری معنا می‌کنند.


مدرس خارج فقه و اصول بیان داشت: اینان خود را اسلام‌شناس واقعی معرفی می‌کنند کما اینکه قبل از انقلاب نیزعده‌ای این چنین بودند، خواب و خرافه را در بین مردم ترویج می‌کنند تا اگر روحانیت اصیل آیه قرآن و حدیث اهل‌بیت(ع) را مطرح کرد با او مخالفت شود، اگر این روند ادامه پیدا کند طی پنجاه سال آینده، چه اثری از اسلام اصیل باقی می‌ماند. در کنار این افرادى هم در خارج نشسته اند و احکام اسلام را زیر سؤال می‌برند و می‌گویند ارتداد ریشه قرآنی ندارد.

 

وی اضافه کرد: امروز روحانیت نسبت به حفظ نظام اسلامی وظیفه دارد همان‌طور که امام راحل فرمود: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، آن کس که می‌گوید انتخابات ریاست جمهوری نیاز به توصیه ندارد و مردم خود می‌دانند چه کار کنند یعنی روحانیت و مراجع ساکت باشند و حرفی نزنند. مگر حرف مراجع و روحانیت چیست، جز اینکه مردم مراقب باشند فردی را در رأس امور اجرایی کشور قرار دهند که حافظ میراث امام و اهل‌بیت(علیهم السلام) و ارزشهای اصیل اسلامی باشد./916/پ202/ع

 

ارسال نظرات