۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۶۵۶۳۱
کارشناس حوزوی مطرح کرد؛

راهکارهای موفّقیّت در زندگی مشترک

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مشاور مسائل خانواده گفت: زن و مرد مکمل یکدیگرند، اگر خانم، این را یک اصل بداند، مشورت با آقا را غنیمت می‌شمارد، یکی از فایده‌های مشورت با مرد این است که مرد احساس نمی‌کند او را به بازی می‌گیرید، امیرمومنان (ع) می‌فرماید «کسی که مشورت نمی‌کند پشیمان می‌شود».
مهارت‌هاي ارتباطي خانواده در خانه مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سامان هادی پور، مشاور و کارشناس مسائل خانواده، در برنامه خانه مهر که از رادیو معارف پخش می‌شد، به ارائه بحث مدیریت داخلی خانه پرداخت و گفت: یکی از اصول موفقیت در مدیریت خانه، درک موقعیت و پذیرش این موقعیت(یعنی مدیر داخلی خانه بودن)، از سوی زن است، مرد نیز باید به شکل گفتاری، درکی و رفتاری موقعیت زن را در خانه تثبیت و رسمی کند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای موفقیت در زندگی مشترک و مدیریت زندگی این است که زن و مرد باید در مدیریت هماهنگ باشند، تا خانه، خانواده و زندگی آنها خدشه دار نشود، دومین راهکار؛ مخفی نکردن مسائل ریز و درشت از مدیر خانواده است، یعنی زن باید همه اطلاعات را در اختیار مرد قرار دهد، وقتی مدیریت خانه به عهده زن است، باید نکاتی را رعایت کند، و همه مسائل داخل خانه و فرزندان را به مرد منتقل نماید.

این کارشناس حوزوی ابراز داشت: در مدیریت خانه، خانم‌هایی مدیران خوبی هستند که دچار نوعی استبداد رای و خودبینی نشوند، گاهی اوقات زن در امور مربوط به بچه‌ها سهمی برای مشورت با مرد قائل نیست و خودسر عمل می‌کند، بعضی از خانم‌ها اعتماد کافی به مرد ندارد که در امور خانه با او مشورت کنند و خودشان را بیشتر از همسرشان قبول دارند، این باعث می‌شود که در مسائل و مشکلات با او مشورت نکنند.

وی اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرمایند «اگر کسی به رای خودش استبداد ورزید، یعنی فقط رای خودش را قبول داشت، هلاک می‌شود»، این هلاک شدن نتیجه قطعی خودرأیی است، مرد خانواده شاید قواعد کلی مشاوره را نداند، اما باید سهمی از مشورت برای او قائل شد، به هر حال او بهتر از مشاور و دیگران، فرزندان و موقعیت زندگی خود را می‌شناسد و این احترام را باید برای او قائل شد.

چگونه می‌توانیم مدیر خوبی باشیم؟

حجت‌الاسلام هادی پور بیان داشت: مدیریت، یک امر ذاتی نیست، شاید تلقی بعضی این باشد که افراد مدیر به دنیا می‌آیند، اما این درست نیست بلکه علم مدیریت قابل اکتساب است و اگر در جایی از مدیریت دچار نقص هستیم می‌توانیم آن را برطرف کنیم، درست است که بعضی استعداد مدیریت دارند اما افراد می‌توانند با مطالعه، تمرین، دقت یا کارورزی مناسب مدیریتشان را ارتقا دهد.

یک خانه می‌تواند دو مدیر داشته باشد؟

این مشاور تربیتی اظهار داشت: مدیر کل و مدیر داخلی می‌توانند مکمل هم باشند و یکدیگر را پوشش دهند، در همه جا چنین است که یک مدیر کل و مدیر اجرایی و غیره وجود دارد، هر یک از مدیران نقص‌هایی دارند که با مشورت می‌توان این نقص‌ها را پوشاند، در خانه مرد مدیر کل و زن مدیر داخلی خانه است، عاطفه و احساسات زن باعث می‌شود که نتوانند در خانه بعضی حقایق را ببیند و خوب تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: یک حادثه و اتفاق می‌تواند زن را به شدت ناراحت و نگران کند، و خدا مرد را به گونه‌ای آفریده که قدرت عقلش بیشتر از احساسش است، زن و مرد مکمل یکدیگرند، اگر خانم این را یک اصل بداند، مشورت با آقا را غنیمت می‌شمارد، یکی از فایده‌های مشورت با مرد این است که مرد احساس نمی‌کند او را به بازی می‌گیرید، امیرمومنان (ع) می‌فرماید « کسی که مشورت نمی‌کند پشیمان می‌شود». /9194/پ202/ن

 

ارسال نظرات