۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۶۵۸۱۷
آیت الله نظری:

کف نفس و زهد دو ویژگی مهم رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه در جلسه هیأت دولت در مازندران، کف نفس و زهد مالی را دو ویژگی مهم رهبرمعظم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: کف نفس رهبری نظام موجب ارادت قلبی بنده به ایشان شده است.
کف نفس و زهد دو ویژگی مهم رهبر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه در جلسه هیأت دولت در مازندران با اشاره به این که عقل، علم، روح و دین تنها مختص انسان ها است، گفت: انسان مایه امتیاز و قوه روح و درک است.

 

وی با اشاره به این که درک بر دو نوع تعلیمی و غیر تعلیمی است، گفت: تعلیمی به علم، مدرسه و دانشگاه مربوط می شود و غیر آن نیز علم و تعلیم نمی خواهد و مربوط به عقل و روح است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که بشریت عمل و عکس العمل دارد که در دیگر موجودات وجود ندارد، ادامه داد: موجودات دیگر ابدیت ندارند و با تحول از بین خواهند رفت.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که ادراکات بر دو نوع ذاتی و کسبی است، خاطرنشان کرد: ادارک ذاتی مربوط به عقل و روح و کسبی نیز مربوط به علم است و مقصود همه این ها این است که ما فاعل به خیر شویم.

 

وی با بیان این که انسان ها جانشین خداوند بر روی زمین هستند، گفت: خداوند متعال غیر از خیر ندارد و ما انسان ها باید خیرخواه باشیم که متأسفانه دنیای بشریت امروز در این خصوص دارای نقصان و ضعف بسیاری است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که انسان نباید از موجود غیر خودش ضرر ببیند، ادامه  داد: هیچ کس نباید از انسان بدی ببیند، چون انسان مظهر خدا است و باید فاعل به خیر باشد.

 

وی، کفر، جهل و غفلت را سه مسأله مهم در برابر انسان دانست و خاطرنشان کرد: بشریت باید از راه علم این سه مشکل را حل کند و به همین دلیل تعلیم دینی واجب است.

 

استاد درس خارح فقه و اصول حوزه ادامه داد: در این خصوص باید در خصوص کفر و جهل باید تبدیل به علم و همچنین در خصوص غفلت باید به هوشیاری تبدیل شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در قیامت چند صدا بلند خواهد شد، گفت: یک صدا مربوط به پیامبر گرامی است که می فرمایند هر کس که نسبت به حقی دارد بیاید و حق خودش را بگیرد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: صدای دوم در قیامت یک شفاعت، گذشت، غفران و رضوان است و اما یک صفت که اصلاً راه نجاتی برای آن نیست ظلم است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود افزود: اگر بشر بتواند درباره تسلط بر قدرت نفسانی، روح عقل را زنده کند و روح ظلم را از بین ببرد بزرگترین خدمت را به خود و دیگران خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: اگر کلمه عدالت زنده نشود به حتم گرفتاری های امروز بشر هر روز بیشتر خواهد شد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که همه نقصان های موجود در بشر با ظهور حضرت مهدی (عج) برطرف خواهد شد، گفت: ظهور حضرت تحمیلی نیست بلکه تکمیلی است.

 

وی با بیان این که دنیای بشر امروز به این نتیجه رسیده است که رباه، گناه، زنا و بی حجابی و بی عفتی مسائلی غیر پسندیده و زشت است، تصریح کرد: اگر بشریت در سه مسأله تهذیب نفس، تدبیر منزل و سیاست مدون اصلاح شود بسیاری از مشکلات جامعه بشری رفع خواهد شد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه، مقام را امری اعتباری دانست و خاطرنشان کرد: همه صاحبان قدرت باید توجه داشته باشند که مقام و جایگاه امری گذرا است و آنچه که امنیت، تکامل و تعادل می دهد تنها ایمان حقیقی است.

 

وی با تأکید براین که انسان باید فاعل به خیر باشد، تأکید کرد: بشر باید تلاش کند در مسیر گناه قرار نگیرد و تنها در مسیر خیر خیرخواهی حرکت کند.

 

وی در ادامه سخنان خود کف نفس و زهد مالی را دو ویژگی مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: کف نفس رهبری نظام موجب ارادت قلبی بنده به ایشان شده است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: ایشان با وجود حضور شخصیت های همچون آیت الله سیستانی، وحید خراسانی، صافی و دیگر آقایان هنوز حاضر نشدند رساله بدهند و این بسیار ارزشمند است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که انسان ها باید تلاش کنند به شایسته سالاری احترام بگذارند، افزود: همه باید در مسأله مقام تا زمانی که فرد شایسته و مجرب دیگری وجود دارند دیگران باید کنار بایستند و اگر این گونه شود دیگر نزاعی وجود نخواهد داشت./950/د102/ج

ارسال نظرات