۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۶۶۳۹۵
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

انتخابات روح اخلاص و بندگی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو محل تجلی ابتلا و امتحان الهی و روح اخلاص و بندگی ملت ایران است، خواستار حضور گسترده و توأم با عقلانیت، تقوا و اخلاص مردم در انتخابات شد.
حجت الاسلام واعظي حجت‌الاسلام احمد واعظي رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد واعظی در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه های بسیج قم که عصر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: انسجام مردم و حضور گسترده آنان پای صندوق‌های رأی مهر تأییدی بر نظام اسلامی است که دشمنان را مأیوس و دوستان را دلشاد خواهد کرد.

 
وی در ادامه بر حفظ نهاد مرجعیت و روحانیت و تقویت نهاد رهبری تأکید کرد و با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو محل تجلی ابتلا و امتحان الهی و روح اخلاص و بندگی این ملت است، ابراز امیدواری کرد که انتخاباتی دشمن‌شکن و بدون هیچ‌گونه پیامد منفی برگزار شود.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: حضور گسترده و توأم با عقلانیت، تقوا و اخلاص مردم در انتخابات پیش‌رو حقیقتا قلب امام زمان‌(عج) و رهبر معظم انقلاب را شاد کرده و سبب سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
 
وی در ابتدای سخنان خود رسالت روحانیت را هدایت علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی مردم عنوان و اظهار کرد: سرمایه روحانیت در وظیفه هدایتگری، تقوا و اخلاص است که اگر انقلاب اسلامی پا گرفت، گسترش یافت و قلب‌ها را تسخیر کرد و جان‌ها را به هیجان درآورد، غیر از تقوای امام راحل نبود.
 
حجت‌الاسلام واعظی با بیان اینکه بار هدایت معنوی و اخلاقی جامعه بر دوش روحانیت است، گفت: امسال پنجاهمین سال نهضت امام راحل است، این نظام اسلامی که تشکیل آن برآمده از روحانیت و حوزه‌های علمیه است، در عین شیرینی و احساس غروری که دست می‌دهد، بار سنگین مسؤولیتی است باید ما را به فکر فرو برد.
 
وی از اعتماد مردم به عنوان سرمایه دیگر روحانیت در کنار دیگر سرمایه‌های هدایتگری یعنی اخلاص، تقوا و علم نام برد و ابراز کرد: روحانیت میراث‌بر اخلاص نهاد مرجعیت و ثمره پاکی‌ها و پایمردی‌های گذشتگان خود است که اگر روحانیت معتمد مردم نبود، نمی‌توانست نقش هدایتگری خود را ایفا کند.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از روحانیان خواست تا سرمایه عظیم اعتماد مردم را با سلوک و رفتار مناسب، در نظر گرفتن شرایط و اخلاصی که نشان از شعور عمیق اجتماعی و سیاسی آنان است، حفظ کنند و نگذارند تا خدشه‌ناک شود.
 
وی نهاد مرجعیت را بسیار مهم دانست و گفت: در اهمیت نهاد مرجعیت همین بس که نهاد رهبری و ولایت سیاسی، این نعمت و هدیه بزرگ از سوی خداوند متعال به ملت، یکی از ثمرات اصلی نهاد مرجعیت است که اگر امام راحل مرجع نبودند کلامشان این‌گونه در دل مردم نقاط مختلف کشور نافذ نبود. /920/پ202/ی
ارسال نظرات