۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۱۶۶۸۲۰
با حضور دانشجویان؛

مناظره انتخاباتی نمایندگان قالیباف و رضایی در نور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مناظره انتخاباتی نمایندگان محمد باقر قالیباف و محسن رضایی با حضور دانشجویان در مؤسسه آموزش عالی علامه محدث نوری برگزار شد.
مناظره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، سه شنبه شب برنامه مناظره انتخاباتی بین نمایندگان محمد باقر قالیباف و محسن رضایی، با حضور بیژنی یکی از اعضای ستاد محسن رضایی و صالح احمدی از اعضای ستاد دانشجویی محمدباقر قالیباف در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی علامه محدث نوری(ره) برگزار شد.


در این جلسه سؤالات واحدی از کارشناسان پرسیده شد و پاسخ هایی به شرح ذیل به این سؤالات داده شد.


سوال نخستی که از کارشناسان پرسیده شد در خصوص رابطه با آمریکا بود و اینکه اساساً شروع کننده ارتباط با آمریکا چه شخصی خواهد بود؟


نماینده رضایی: مراوده با کشور های آمریکایی می تواند در مسائل اقتصادی مشکل گشا باشد، چون محوری ترین برنامه دکتر رضایی در قالب سلام بر زندگی است، اقتصادی است. چارچوب سیاست خارجی از سوی رهبری معظم انقلاب تعیین می شود و رییس جمهور عامل اجرای این سیاست ها است. در حال حاضر مشکلات سیاست خارجی ما براساس نظرات شخصی و بعضاً نابخردانه افراد ناشی می شود، مثلا مطرح کردن مسأله هولوکاست ضرورتی ندارد. رییس جمهور باید با صراحت باشد و با مردم خود صادقانه برخورد کند چون ما مسلمان هستیم و موظفیم که با همه آزادانه برخورد کنیم.


نماینده قالیباف: در گفتمان های خود نباید از رهبر معظم انقلاب هزینه کنیم و از این عمل باید پرهیز شود، این که بگوییم رهبری تنظیم می کنند و رییس جمهور اجرا می کنند، مشکلات دستگاه دیپلماسی متوجه رهبری نیست.


سوال دوم: در خصوص بیداری اسلامی است و اینکه کاندیداهای مورد نظر در خصوص بیداری اسلامی که مورد توجه ویژه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و همایش های مختلفی در این خصوص برگزار شد و بعضا افراد آن را بیداری انسانی و بهار عربی اعلام کردند نظرشان چه بوده است؟


نماینده قالیباف: نظر ما مبتنی بر نظر رهبر معظم انقلاب بوده و معتقد به بیداری اسلامی هستیم و آغاز  این حرکت ها را اسلامی می دانیم و اصلا مقوله های دیگر برای ما ارزشی نیست.


نماینده رضایی: در اسلام این مفهوم مطرح است که اگر دین ندارید آزاده باشید، ما نباید خود را درگیر مسایل سیاسی کنیم، سیاست جدای از دین نیست ولی نباید از دین سیاسی استفاده کنیم.


سؤال سوم در رابطه با مسایل جاری در سوریه  است و آیا معتقد به بیداری اسلامی یا مانند فتنه سال 1388 ایران اسلامی، فتنه هستید؟


نماینده رضایی: مردم ایران اسلامی در سال 88 فتنه نکردند و اخلاق در بین مسؤولان از بین رفت و جو امنیتی ایجاد شد و انگ های مختلفی به بزرگان نظام زده شد که مردم ایران یکپارچه اصولگرا و اصلاح طلب هستند و ائتلاف رضایی 1+75 میلیون است.


نماینده قالیباف: در خصوص زیر بناها در دولت فعلی مشکل داریم و این مسایل مناظره ای باید مسایل ابتدایی مشخص شود که سوریه به تنهایی مهم نیست و چون حلقه مقاومت است مهم تر می شود، عقب نشینی یعنی قبول حرف مهاجمان؛ نبش قبرها و توهین ها موضع مهاجمان را مشخص می کند. البته ما قائل به این مسأله هستیم که 14 میلیونی که به میرحسین موسوی رای دادند فتنه گر نیستند.


سوال چهارم: موضع در قبال فتنه:

نماینده رضایی: مردم ایران ساده نیستند سران فتنه را نام ببرید؟ خاتمی، کروبی و موسوی؟ سران فتنه از خارج بودند و از داخل مدیریت نشد و البته این افراد نتوانستند کار خودشان را انجام دهند، فریب خوردند و کسی که رییس جمهور بود هشت سال در این کشور نابود شد البته یکی از تئوری ها این است که حصر خانگی برای جلوگیری از حملات افراد خشک و کسانی که به صورت صفر و یک عمل می کنند احتمالا حصر خانگی از تدابیر و خواسته های رهبری بوده است. چرا در صدا و سیمای جمهوری اسلامی کنار تصویر خاتمی پرچم اسرائیل را با هم می آورند؟


نماینده قالیباف: آقای محسنی اژه ای گفته بودند که یکی از کاندیدا ها مدعی شده بود که در صندوق های رای از قبل چیده شده بود و این کاملاً خنده دار است و روند انتخابات کاملاً سالم بوده است و همه دانشجویان در قبال مواضع کاندیداهای فتنه باید پیگیر باشند که مطالب دکتر صفارهرندی در چند روز گذشته در دانشگاه لرستان را حتماً مطالعه کنید چون در خصوص ساکتین و حامیان فتنه مطالب خوبی مطرح کردند.


سوال پنجم: برنامه اقتصادی دولت با توجه به گرانی های بازار و مشکلات معیشتی مردم:


نماینده رضایی: مطلبی که آقای رضایی در سال 88 در خصوص فدرالیسم اقتصادی مطرح کردند و مورد تمسخر رییس جمهور فعلی واقع شد. ما معتقدیم که در قبال مسائل اقتصادی از مردم ایران سوء استفاده صورت گرفت. آقای رضایی دکتر واقعی هستند و خیلی مطلوب است که در رشته اقتصاد تحصیل کرده اند. دکتر رضایی خودرایی ندارند و ایران را باید 9 تا 11 فدرال اقتصادی تقسیم کنیم و در مسائل سیاسی مشترک هستند و با این عمل وزارتخانه ها کوچک می شوند  و نه به این صورت که در این دولت بدون حساب و کتاب وزارتخانه ها و سازمان ها حذف شده اند.


نماینده قالیباف: در روزهای منتهی به انتخابات شعار های سیاسی خیلی زیاد می شود و مسأله مطرح شده از سوی آقای رضایی صرفاً تئوری بوده که مغایر قانون اساسی است و این امکان در جمهوری اسلامی قابل اجرا نیست. برنامه های دکتر قالیباف در سایت اندیشه و عمل که حاصل جلسات 250 نفر از کارشناسان با برنامه ای 12 هزار صفحه ای در حوزه های متفاوت است قابل دسترس همه عزیزان خواهد بود.


نماینده رضایی: آقای قالیباف بهترین مدیر اجرایی هستند و یکی از بهترین شهرداران ایران هستند ولی شهرداری و کشورداری یکی نیست و مشکلات اقتصادی ریشه دار است که اقتصاد ما باید درمان شود.


سؤال ششم: یارانه ها


نماینده قالیباف: تخطی از قانون بالابودن یارانه ها را در پی دارد و میزان پرداختی یارانه ها به دیپلماسی مربوط به مجلس و دولت خواهد بود؛ البته الان خیلی زود است در خصوص میزان یارانه ها صحبت شود و ما معتقدیم که یارانه ها در حوزه های متفاوت باید تخصصی ارائه شود.


نماینده رضایی: ما معتقدیم که یارانه ها را غیر نقدی و به صورت سهامی در اختیار مردم قرار دهیم و در کارخانجات مختلف و صنایع گوناگون سهام دار شوند و این یارانه ها موجب پیشرفت صنعت می گردد و زمینه ساز رونق زندگی مردم هم خواهد شد./950/پ202/ج

ارسال نظرات