۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۶۷۴۵۴
مشروح نشست خبری زاکانی؛

پیشنهاد ائتلاف با حداد، جلیلی و لنکرانی/ هاشمی توان بیست سال قبل را ندارد

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که هاشمی توان بیست سال قبل را ندارد، گفت: منافقین در اظهار نظرات خود بی‌پروا از آقای هاشمی حمایت می‌کنند که مایه تنبه و افزایش حساسیت است.
دکتر عليرضا زاکاني کانديداي انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، امروز یک‌شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه در نشست خبری که در خبرگزاری مهر برگزار شد، اظهار داشت: دو نگرش در تقابل با هم در صحنه حضور دارند که یکی دقت و توجه برای حل مشکلات کشور بر پایه داشته‌های ملی و اعتقادی، سرمایه‌های انسانی و ظرفیت‌های منطقه‌ای و جهانی در جهت تحقق شرایطی که ایران اسلامی را بر بام دنیا بنشاند است و دیگری توجه به خارج از کشور و دست استمداد طلبیدن از بیگانگان که این دو در سی و چهار سال انقلاب اسلامی همیشه در تقابل با هم به سر برده است.

وی با اشاره به این‌که یک آرایش واقعی را در صحنه می‌بینیم که تحلیل آن بسیار مهم است، عنوان کرد: معتقد هستم مخالفین جهت‌گیری کشور که جهت‌گیری اصول‌گرایانه است و مخالفین اصل نظام به وحدت مشترک و عملی رسیدند که مسیر توجه به رفتن در جهت اهداف انقلاب اسلامی با داشته‌های ایمانی، اعتقادی و ملی داخل کشور را به مسیر سازش تغییر دهند.

زاکانی با بیان این‌که بزرگ‌ترین آفتی که پس از دوران دفاع مقدس در کشور ایجاد شد، حاکمیت تفکری بود که در دوران سازندگی خط توجه به خارج برای حل مشکلات را مورد توجه قرار داد، ابراز داشت: در آن زمان با الگوهای غربی در حوزه اقتصاد مسیری دنبال شد که به همراه نگاه غلط و الگوی نادرست اقتصاد آزاد، فرهنگ اشرافی‌گری، مصرف‌گرایی و تبار سالاری را به وجود آورد و آسیب‌های جدی و اساسی بر کشور وارد کرد که بستر ساز تهاجم جدی غرب شد و آسیب‌های جدی را در قبل و بعد از آن شاهد هستیم هم در دوره سازندگی و هم اصلاحات که به تعبیر جناب آقای هاشمی اصلاحات، ادامه دوره سازندگی است.

رجوع به هاشمی دعوت به قهقرایی است که انقلاب را از درون وادار به تسلیم می کند

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین اشکال دوره سازندگی را ایده نادرست بکارگرفته شده در آن زمان دانست و گفت: امروز جناب آقای هاشمی توصیه به بازگشت به بیست سال پیش را می‌کنند درحالی‌که این کار در عمل دعوت به یک قهقرایی است که انقلاب اسلامی را از دورن به تسلیم وابدارد و افتخاراتش را زیر پا بگذارد.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی(ره) فرمودند اگر ما بایستیم، پنجاه سال به گذشته برمی‌گردیم، عنوان کرد: توصیه جنای آقای هاشمی فاصله دویست یا سیصد ساله را برای آینده خواهد داشت که هیچ وقت امکان جبران آن نخواهد بود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم با تأکید بر این‌که ما نیاز به هوشیاری و دقت داریم، گفت: بین نیروهای انقلاب و اصول‌گرا به یک هم‌گرایی و دقت نظر برای توجه به یک رقیب و رقبایی که در مقابل اندیشه، فکر صحیح و جهت‌دهی درست انقلاب ما هستند، نیاز داریم.

زاکانی اظهار داشت: در دوران سازندگی همه کشور بسیج شدند تا از رییس جمهور وقت حمایت کنند و او کمترین مانع را برای رفتن در مسیر اهدافی که دنبال می‌کرد پیش روی خود داشت و با وجود این مسائل و همچنین انسجام دوران سازندگی و مسیر هموار برای رسیدن به اهداف آن دوران، متصدیان امر نتوانستند وظایف خود را به درستی انجام دهند که افزون بر آسیب‌های جدی فرهنگی، اعتقادی و سیاسی که در کشور شد، در حوزه اقتصادی با تورم 7/49 روبرو شدیم، چه برسد که امروز عده‌ای به خیال خام خود دعوت‌هایی می‌کنند که با حضور کسی در خارج از کشور چراغ سبز نشان بدهد و مشکلات داخل کشور را کمک کنند حل کنند.

هاشمی توان بیست سال قبل را ندارد

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که توانمندی بیست سال پیش جناب آقای هاشمی تا امروز زمین تا آسمان متفاوت است، بیان داشت: در واقع مسیری که امروز در صحنه رقابت اتفاق می‌افتد، نمایندگان دوره سازندگی با پشتیبانی عناصر دوره اصلاحات و پشتیبانی عناصری که امروز در قدرت هستند، تلاش می‌کنند تا زمینه را برای یک حرکت پرتلاطم آینده در کشور آغاز کنند.

وی در ادامه این مطلب گفت: کشور امروز به آرامش، بسیج همگانی برای رفع مشکلات کشور خاصه مشکلات اقتصادی و انسجام در درون کشور در برابر تهدیدات بیگانه کشور نیاز دارد، اما توصیه‌های جناب آقای هاشمی به یک دوره بی‌ثباتی و یک تنشی که در گذشته تجربه کردیم، دعوت می‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم تاکید کرد: معتقدم مجموعه دوم خرداد به علت عدم اقبال به خودشان به‌دنبال زمینه‌‌ای می‌گردند که مسیر بازگشت شان را فراهم کنند و بهترین پتانسیلی را که در میان میدان دیدند و حتی به او اقبال نشان دادند و پیش از ثبت‌نام مروج او بودند، جناب آقای هاشمی هست و احساس می‌کنند او ظرفیت هایی دارد که می‌تواند زمینه موفقیت آنها را فراهم کند، اما یادمان نرفته که وقتی دوره سازندگی به پایان رسید، آقای خاتمی خود را مرد میدان تغییر سیاست‌های آن روز معرفی کرد.

زاکانی ادامه داد:‌ اما آقای خاتمی در ادامه راه همان سیاست‌های گذشته را در حوزه اقتصادی را با مشکلات بیشتری دنبال کرد و در حوزه فرهنگ و سیاست هم الگوی غلط غربی را در داخل دنبال کردند؛ از این رو مجددا رویکرد خود را متوجه حضور هاشمی کردند و او زمینه بازگشت آنان به درون حکومت را فراهم می‌کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین اظهار داشت: بخشی از عناصری که نتوانستند خواسته‌های جدی خود را در عرصه‌های مختلف پیاده کنند، به جناب آقای هاشمی توجه کردند تا به منافع خود برسند.

دکتر زاکانی گفت: یکی از شرایط ریاست جمهوری شرایط توان مندی جسمی، فکری و ذهنی با توجه به اقتضائات صحنه‌ای است که رییس دستگاه اجرایی در آن باید تلاش کند و اشکالات را دنبال کند که  تشخیص صلاحیت با شورای نگهبان است اما این شورا باید نسیت به این ویژگی توجه کند.

توصیه به اصولگرایان

وی ابراز داشت: پیشنهاد من این است که همه اصول‌گرایان پس از تأیید شورای نگهبان درو هم جمع شوند و اگر اشکالی می‌بینند در درون خود حل کنند و اصل این نشست خودش زمنیه تفاهم و کاهش تنش را ایجاد می‌کند و بعد عناصری که بیشترین قرابت ذهنی و فکری را با یکدیگر دارند، می‌توانند این اعتماد را به جامعه هدف و مخاطبین‌ بدهند که در نهایت یک نفر از آنها در میدان حاضر خواهد بود.

دکتر زاکانی افزود: ابتدا برادر عزیر و انقلاب آقای دکتر حداد عادل و سپس جناب آقای جلیلی لنکرانی را برای ائتلاف در نظر داشتم که عرض کردم آقای لنکرانی را هم در همین چارچوب می‌بیبنم اما با توجه به تصمیم برادران پایداری، گنجاندن وی بنا به تصمیم خود دوستان پایداری است که طبیعتا این چهار نفر می‌توانند هرکدام مسیر خاص خود را دنبال ‌کنند و بنابر اقبال مردم و تفاهم ببن خود، نفر نهایی انتخاب می‌شود این‌طور نیست که هم اکنون کسی بخواهد به نفع دیگری کنار برود.

وی با اشاره به این‌که من این پیشنهاد را داده‌ام و این‌که مورد اقبال دیگران قرار بگیرد، باید منتظر پاسخ باشیم، گفت: به واسطه قرابت و اعتماد، ارتباط مستمر و دائمی با حدادعادل داریم؛ وی ویژگی‌های ممتاز شخصیتی دارد و یکی از سرمایه‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: شورای نگهبان درخواست کرد تا خلاصه‌ای از برنامه‌مان را تقدیم شان کنیم که امیدواریم امروز آماده شود تا در اختیار فقهای معزز و حقوقدانان محترم این شورا قرار دهیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم گفت: برخی از عناصری که هم‌فکر جناب آقای هاشمی هستند و امروز در صحنه حضور دارند، طی یک صحبت صریحی گفتند که ما این کدخدای ده را باید ببینیم و ارتباط و تعامل مان را با او برقرار و مشکلات را حل کنیم؛ یعنی نماد تام و تمام از نگاه به بیرون و نگاه به نظام سلطه برای رأفت طلبی در جهت حل مشکلات کشور که در نتیجه به سالیان پیش از سازندگی برمی‌گردیم که نسبتی با ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و ارزش‌هایی یعنی اصل انقلاب با این رویه ای که گرفته شده است منتفی است.

دکتر زاکانی افزود: این نگرش کشور را از بن بست در نمی‌‌آورد بلکه نظام سلطه را از بن بست در می‌آورد که بتواند اهداف خود را در منطقه و جهان فراهم کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تأکید کرد: با این اندیشه‌ها و عناصر نمی‌توانیم از این ظرفیت بزرگ تاریخی استفاده کنیم و رسالت تاریخی خود را انجام دهیم و با این انتخاب، روش و منش نه تنها کمک کار بیداری اسلامی نخواهیم بود بلکه در عمل مانع تحقق اهداف بیداری اسلامی منطقه و جهان می‌شویم.

وی در ادامه این مطلب ابراز داشت: این نگاه کشور را به تعبیر آنها از بن بست در نخواهد آورد و البته ما بن بست نداریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم با اشاره به شور و شعف و خوشحالی رسانه‌های بیگانه پس از ثبت نام هاشمی، گفت: دلیل مطلب این است که آنها می‌بینند که یک خطی در داخل درحال فعال شدن است که اگر به توفیق برسد، خواست کامل آنها فراهم می‌شود، اگر هم نرسد زمینه یک آشوب مجدد در کشور را فراهم می کند که در هر صورت خواست دشمنان کشور و نظام سلطه فراهم می‌شود.

هاشمی از خوشحالی منافقان متنبه شود

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه این مطلب ابراز داشت: منافقین در اظهار نظرات خود بی‌پروا از جناب آقای هاشمی حمایت می‌کنند که مایه تنبه و افزایش حساسیت است.

وی تصریح کرد: معتقدم اگر همه این‌ها هم در صحنه باشند، با توجه به بصیرت مردم امکان پیروزی ندارند و چشم امیدشان به تفرقه اصول‌گرایان است اما اطمینان بر یک رقابت جدی، اساسی و دقیق و پیروزی اصول‌گرایان داریم.

اگر سندی دارید منتشر کنید

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر دریافت کمک یک میلیاردی از سازمان تبلیغات اسلامی برای هفته نامه پنجره، گفت: از سازمان تبلیغات هیچ مبلغی نگرفتیم منتها قرارداد داریم و نشریه را به آنها می‌فروشیم، اگر سند دارید حتما منتشر کنید.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: وقتی نیازهای امروز جامعه را می‌بینم و به هرحال فرد، عنصر و جریانی ما را توصیه به بیست سال پیش می‌کند و می‌گوید همان روش‌های بیست سال پیش جواب می‌دهد، سپس به‌عنوان یک نظاره‌گر آن ایام می‌بینم که آن روش‌ها مشکلات بیست سال قبل را هم نتوانست حل کند، بلکه مشکلات متعددی را به ما تحمیل کرد چگونه امروز که مشکلات پیچیده‌تر شده و امکان و اقتضای حمایت‌های آن زمان از این جریان وجود ندارد، چگونه ممکن است چنین وعده‌هایی داده شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم افزود: از گذشته باید عبرت آموزی و تجربه اندوری کنیم؛ من تخریب نمی‌کنم بلکه نقد می‌کنم که ناظر بر درس آموزی است و هیچ وقت داشته‌های گذشته را نفی نمی‌کنم./956/ز503/ج

ارسال نظرات