۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۶۷۶۰۸

نخستین نشست هم‌اندیشی مسؤولان روابط عمومی نهادهای قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست هم‌اندیشی مسؤولان روابط عمومی نهادهای استان قم با حضور بیش از 30 نهاد استانی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.
حجت الاسلام صادقي آرمان، مدير كل روابط عمومي آستان مقدس قم
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد صادقی آرمان، مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی مسؤولان روابط عمومی نهادهای استان قم که در مجتمع اداری آستانه مقدسه قم برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی برقراری تعاملات با نهادهای استان قم است.

وی افزود: در نظر داریم با برگزاری چنین نشست‌هایی نقص‌ها، کاستی‌ها و مشکلات را با نهادهای استانی بررسی و تحلیل کرده و خروجی خوبی از این جلسات داشته باشیم به صورتی که نتیجه این نشست‌ها ما را در امر خدمت رسانی به سمت تعالی سوق دهد.

مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که برنامه‌های بسیار متنوع و پرباری را می‌‌توان در استان قم و به ویژه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای زائرین اجرا کنیم، اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها ایجاد نمایشگاهی از فعالیت‌های روابط عمومی‌ نهادهای مختلف استان قم به ویژه نهادهایی که با آستان مقدس حضرت معصومه(س) ارتباط دارند، است.

حجت‌الاسلام صادقی آرمان تعداد نهادهای یاری‌رسان آستان مقدس قم را پنجاه نهاد عنوان کرد و گفت: این نهادها در سه گروه تقسیم بندی شده‌اند که یک گروه نهادهایی هستند که کارهای خدماتی را به زوار ارائه می‌دهند، یک گروه نهادهایی هستند که نقش پشتیبان را برای زائران و نهادهای دیگر اجرایی می‌کنند و گروه سوم نهادهایی هستند که در فضای بین‌الملل مشغول به فعالیت هستند.

وی هدف از برگزاری جلسه را تسهیل ارتباط‌های برون سازمانی نهادها، بررسی ظرفیت‌های موجود نهادها برای تقویت فضای عمومی آستان مقدس، کمک به رشد کمی و کیفی و افزایش رشد ارتباط روابط عمومی استان مقدس قم و ایجاد تعامل پایدار با نهادها برشمرد.

مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به سخن امام جواد(ع) که فرمودند:«من زار عمتی بقم فله الجنه؛ هر کس قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود»، ابراز داشت: اگر کسی یک مرتبه به زیارت حضرت معصومه(س) بشتابد بهشت بر او واجب می‌شود، پس به طریق اولی کسی که خدمت گذار و همسایه حضرت است و بارها و بارها به زیارت حضرت مشرف می‌شود و خدمت رسانی به زائران انجام می‌دهد بهشتی است.

وی با بیان این‌که آستان مقدس قم رونمایی از صد نرم‌افزار را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: به زودی از این صد نرم‌افزار که شامل تمام آرشیو و برنامه‌های موجود حرم حضرت معصومه(س) در ایام و مناسبت‌های مختلف است رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی آرمان خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران، روابط عمومی و بین‌الملل، تحقیقات و نیازسنجی، ارتباطات سازمانی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی را از کارگروه‌های مشخص شده در نشست هم‌اندیشی مسؤولان روابط عمومی نهادهای استان قم دانست.

گفتنی است، در این نشست مسؤولان روابط عمومی نهادهای مختلف استان به ارائه نظرات و راهکارهای خود در زمینه خدمت رسانی بهتر به زائران حرم حضرت معصومه(س) پرداختند.

مسؤول روابط عمومی یکی از نهادهای استانی با بیان این‌که باید برنامه جامعی برای خدمت رسانی بهتر به زائران تدوین و طراحی شود، اظهار داشت: خدمت رسانی بهتر، بیشتر، دقیق‌تر، پربارتر و جامع‌تر در گرو برنامه‌ریزی جامع و کامل است.

در ادامه این نشست کلهری، مسؤول روابط عمومی شهرداری منطقه هفت قم با اشاره به این‌که استان قم در بین راه مواصلاتی 11 استان قرار گرفته است، گفت: مسافران و زائران زیادی در طول سال و به صورت شبانه‌روز از استان قم عبور می‌کنند و این امر می‌طلبد روابط عمومی‌های استان تلاش بیشتری را برای خدمت رسانی به زائران انجام دهند.

وی افزود: باید در کنار امکانات معنوی و مادی، امکانات رفاهی و تفریحی سالم بیشتری را برای زائران مهیا کنیم تا زائران بتوانند بهره بیشتری را از خدمات استان قم ببرند.

شایان ذکر است، در این نشست بیش از 30 نهاد مختلف از استان قم حضور داشتند و قرار شد این نشست‌ها به صورت فصلی برگزار شود./907/پ201/ن

ارسال نظرات