۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۶۸۰۰۵

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ حمایت اساتید دانشگاه های کردستان از شورای نگهبان، تحویل 60 واحد منزل احداث شده به زوج های جوان از سوی اوقاف همدان، اهتمام اوقاف در بروز رسانی اسناد اجاره موقوفات از مهم ترین اخبار کوتاه منطقه غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، اساتید دانشگاه کردستان در بیانیه ای از شورای نگهبان حمایت کردند، در این بیانیه آمده است: مهم‌ترین رکن نظام مردم‌سالاری دینی انتخاب و تکیه بر قانون است.

 

این بیانیه می‌افزاید: البته هم قانون، هم انتخاب نیازمند آن است که به درستی انجام شود و مجری مناسب و متعهدی عهده‌دار آن باشد به همین دلیل رئیس‌جمهور در عین آن که تبلور اراده عمومی مردم است برآمده از متن قانون نیز هست.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: مرجعی که اراده عمومی را رصد و از قانون آگاه بوده و آن را حفاظت می‌کند در نظام مردم‌سالاری دینی بر عهده شورای نگهبان قانون اساسی است.

 

این بیانیه می‌افزاید: شورای نگهبان درد دین دارد و درد مردم و با بررسی صلاحیت‌ها چراغی روشن پیش پای عموم قرار می‌دهد تا در انتخابات تردید نکنند و به وظیفه دینی خود عمل نمایند.

 

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: با این توصیف ما اساتید دانشگاه‌های استان کردستان ضمن اعلام پیروی از دستورات مقام معظم رهبری از جایگاه قانونی شورای نگهبان حمایت و درایت، شجاعت و قانون محوری اعضای آن را ارج می‌نهیم و از تصمیمات این نهاد قانونی تبعیت می‌کنیم. 

 

تحویل 60 واحد منزل احداث شده به زوج های جوان از سوی اوقاف همدان

حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی، سرپرست اوقاف همدان اظهار داشت: تعداد 60 واحد احداث شده به زوج‌های معرفی شده از سوی کمیته امداد، حوزه علمیه، سازمان ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و سازمان، بنیاد ملی نخبگان که دارای شرایط مورد نظر هستند، تحویل داده خواهد شد.  

 

وی اعتبار هزینه شده برای احداث این واحدها را 3.5 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: در سال جاری نیز 200 میلیون تومان برای تجهیز این واحدها هزینه شده است.

  

سرپرست اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان خاطرنشان کرد: زوج‌های جوان معرفی شده توسط دستگاه های اجرای فوق الذکر می‌توانند با پرداخت یک چهارم اجاره بهاء از یکسال تا سه سال در این واحدها ساکن شوند.

  

وی از تجهیز سالن واقع در مجموعه فرهنگی مذهبی سیدالشهدا در باغ بهشت همدان خبر داد و افزود: 600 متر مربع از این مجموعه با عنوان تالار برای برگزاری مراسم‌های اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا در نظر گرفته شده است.

 

اهتمام اوقاف در بروز رسانی اسناد اجاره موقوفات

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان در جمع کارکنان معاونت بهره وری اقتصادی استان همدان گفت: باید تلاش کنیم در سال جاری اسناد اجاره موقوفات بطور کامل بروز رسانی شوند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان، حجت الاسلام محمد صالحی در جمع کارکنان معاونت بهره وری اقتصادی استان همدان در اداره اوقاف ملایر، با اشاره به اینکه خدمت به موقوفات و بقاع متبرکه را افتخاری بزرگ عنوان کرد اظهار داشت: اخذ سند مالکیت و بروز رسانی اسناد اجاره یکی از اولویت های ویژه در سال جاری است.

 

حجت الاسلام صالحی با تاکید بر مسئولیت خطیر و بزرگ کارکنان اوقاف در برابر موقوفات و بقاع متبرکه، دفاع از حقوق موقوفات و جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات و بقاع متبرکه را از وظایف اصلی و پراهمیت اوقاف بیان کرد.

 

وی عنوان کرد: بروز رسانی اسناد اجاره رقبات موقوفات موجب تحقق و اجرای نیات واقفان می شود و گامی بزرگ در احقاق حقوق موقوفات است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ترغیب و تشویق مردم به شرکت در انتخابات از وظایف شرعی است، اظهار داشت: برای خلق حماسه سیاسی باید همه مردم و مسئولین متحد و یکدل شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان با بیان اینکه معاونت بهره وری اقتصادی یکی از ستون های اصلی سازمان اوقاف و امورخیریه است، افزود: بار اصلی سازمان اوقاف بر دوش معاونت بهره وری اقتصادی است.

 

وی با تأکید بر تکمیل اطلاعات سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه تصریح کرد: با جدیت باید در راستای رفع مشکلات و عیوب سامانه گام برداریم.

 

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه در سال جاری تلاش و اهتمام ما بر این است که اسناد اجاره موقوفات بطور کامل بروز رسانی شوند، اظهار داشت: بروز رسانی و تجدید اسناد اجاره موقوفات یکی از اقدامات اصلی و مهم معاونت بهره وری اقتصادی است.

 

وی با تاکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات پیش رو نیز گفت: بزودی شاهد خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود./967/د101/ب

ارسال نظرات