۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۶۸۸۶۹
حجت الاسلام پناهیان:

رفتار غیراخلاقی مسؤولان بر تمام جامعه اثر می گذارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه اخلاق مداری یک امر عمومی است گفت : تمام مردم جامعه ضرورت اخلاق مداری را می دانند به همین دلیل نباید از آن غافل شد و در عرصه انتخابات، ضرورت و سلامت آن مساله ای بسیار مهم است.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برنامه راه سوم شب گذشته با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان به بررسی موضوع " تقوای سیاسی و رعایت اخلاق انتخاباتی" از جمله مطالبات مقام معظم رهبری است که با توجه به در پیش بودن دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخته شد .


حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه اخلاق مداری یک امر عمومی است گفت : تمام مردم جامعه ضرورت اخلاق مداری را می دانند به همین دلیل نباید از آن غافل شد و در عرصه انتخابات، ضرورت و سلامت آن مساله‌ای بسیار مهم است.


وی با بیان اینکه در زندگی شخصی خود شاهد اخلاق گرایی هستیم ادامه داد: گاهی با افرادی که اطراف ما هستند ارتباط و تعامل برقرار می کنیم اما زیاد برای برقراری آن کنکاش نمی کنیم زمانی که شخصی به عنوان خواستگار و برای امر مهم ازدواج ارتباط برقرار می کند حساسیت در زمینه "اخلاق" آن فرد بسیار مهم و ضروری می شود .


وی در ادامه مطلب فوق افزود: انتخاب امام جماعت بسیار متفاوت تر از خرید یک مغازه است چرا که انتظار مردم از شخصی که با رای مردم انتخاب میشود متفاوت تر است؛ که این امر بسیار طبیعی است.


حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: در عرصه سیاسی عموما اخلاق اهمیت ویژه ای دارد ؛ در انتخابات سالهای اخیر زمانی که موضوع اخلاق سیاسی مطرح می شود 90 درصد مردم به دلیل ذهنیت اشتباه از روایات برعکس آن پاسخ می دهند.


وی تاکید کرد: گاهی با این ذهنیت که پدر و مادر نقش تاثیرگذاری بر روی اخلاق فرزندان خود دارند و به عنوان پایگاه تربیتی فرزند از آنها یاد می شود والدین جامعه را در تربیت و رشد اخلاقی فرزند خود موثر نمی دانند در صورتیکه امام علی (ع) خلاف آن را می‌فرمایند.


استاد حوزه علمیه با اشاره به روایت امام علی(ع) یادآور شد: مردم به پدران خود کمتر شبیه هستند تا مسوولین جامعه و نقش آنها بسیار مهم و تاثیرگذار است و نباید تنها به تربیت پدر و مادر اکتفا کرد.


این کارشناس توضیح داد: یک مسوول باید نقش مربی اخلاقی جامعه را داشته باشد ، حتی افرادی که به عنوان صاحب نفوذ در جایگاه عمارت قرار گرفته اند رفتار آنها نیز بسیار مهم است و رفتار غیر اخلاقی آنها بر روی تمام جامعه اثر می گذارد.


وی با اشاره به اینکه کوچکترین اتفاق خلاف اخلاق سریع اثر خود را بر روی مردم جامعه میگذارد تاکید کرد: طبیعت جامعه به گونه ای است که بی اخلاقی ها را سریع رواج می دهد ؛ در غرب برخی فضیلت های اخلاقی وجود دارد و مردم به شدت تلاش می کنند موازین اخلاقی را در برخی موارد رعایت کنند .


حجت الاسلام پناهیان معتقد است: در صورتی که اخلاق در سیاست وجود داشته باشد وعده ها قابل توجه تر و انتخابات سالم تر برگزار خواهد شد ؛ تنها اثر اخلاق گرایی، اعتلای جامعه است .


وی در پایان گفت: بدون اخلاق و رفتار مناسب جامعه کنترل نمی شود، صداقت و برخی نکات اخلاقی برای آرام نگه داشتن جامعه بسیار مهم است. /916/پ202/ع

ارسال نظرات