۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۶۹۰۳۵
امام جمعه موقت دامغان:

صداقت راه اصلی رسیدن به سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان اظهار داشت: صداقت و راستی شاهراه اصلی در رسیدن به سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام فواديان، امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد فوادیان، امام جمعه موقت دامغان شب گذشته در نخستین جلسه از سلسله جلسات «سبک زندگی اسلامی» که در مهدیه این شهر برگزار شد با نقل حدیثی از امام صادق(ع) گفت: صداقت و راستی شاهراه اصلی در رسیدن به سبک زندگی اسلامی  است.

وی با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب بر پرداختن به موضوع سبک زندگی اسلامی در بیانات اخیرشان افزود: برپایه فرمایش امام صادق (ع) سه رابطه در عمل و رفتار با یکدیگر و در آداب معاشرت مومنین نقشی کلیدی در سبک زندگی اسلامی دارد که اولین و مهم ترین آنها رابطه گفتار صادقانه با پاکی عمل است.

این استاد حوزه علمیه دامغان با یادآوری ریشه کلمه صداقت یعنی«صدق» به معنی «چوب تو پر» یا چوبی که درونش خالی نیست خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که افرادی که صداقت ندارند مانند چوبی هستند که موریانه درون آن را خورده است، این اشخاص از نظر شخصیتی پوچ و تو خالی هستند.

حجت الاسلام فوادیان دومین رابطه را رابطه حسن نیت با زیاد شدن رزق عنوان کرد و افزود: در سبک زندگی اسلامی یکی از اصول مسلم داشتن حسن نیت و عدم سوء زن به دیگر مومنین است که موجبات ازدیاد رزق الهی را فراهم می کند.

امام جمعه موقت دامغان رابطه احسان به خانواده با طولانی شدن عمر را سومین رابطه ذکر شده موثر در این مسیر خواند و تصریح کرد: بی شک بین اعمالی مانند دروغ، تقلب و ظلم با عباداتی مثل نماز نمی توان جمعی قائل شد، بدانید که دروغ شاهراه ورود و حرکت به سوی همه گناهان است.

حجت الاسلام فوادیان گفت: هرکس حرکت در مسیر صداقت را برای زندگی خود برگزیند و آن را امتداد بخشد از گناهان دور و به سوی سعادت حاصل از سبک زندگی اسلامی رهنمون می شود، صداقت گام به گام  موجب ترک معاصی می شود.   

وی با نقل حدیث دیگری از امام ششم (ع) داشتن چهار خصلت صداقت، حیا، حسن خلق و شکرگذار بودن را موجب تبدیل گناهان به اعمال نیک برشمرد و اظهار داشت: در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هستیم و الزام کاندیداها در برخورد با صداقت با مردم و تلاش رای دهندگان بر انتخاب اصلح با گوش فرا دادن به سخنان نامزدها و برنامه هایشان دو نکته غیر قابل چشم پوشی است./938/پ202/ب

ارسال نظرات