۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۶۹۷۸۳
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد:

بیداری اسلامی یکی از دستاوردهای قیام 15 خرداد است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد، یکی از دستاوردهای قیام 15 خرداد را بیداری اسلامی دانست و گفت:‌ گرامیداشت 15 خرداد محدود به این ایام نیست و در روزهای دیگر سال نیز ادامه خواهد یافت.
همايش بين المللي بيداري اسلامي، دستاورد قيام خونين 15 خرداد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرت‌الله لطفی رییس ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد  پیش از ظهر امروز در همایش «بیداری اسلامی دستاورد قیام خونین 15 خرداد» که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای 15 خرداد 42 گفت: بیداری اسلامی نیز بخشی از دستاوردهای این قیام بزرگ است.
وی با بیان این‌که قیام 15 خرداد در شرایطی حساس به وجود آمد، ابراز کرد: 15 خرداد در شرایطی که طرح انجمن‌های ایالتی و ولایتی به دنبال نفوذ بهائیت در ایران و حذف شرط اسلام برای کاندیداها بود توانست توطئه‌های استکبار جهانی و رژیم شاه را خنثی کرد.
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد با اشاره به اتفاقات قیام خونین 15 خرداد، اظهار کرد: بصیرت آن روز مردم ایران انقلاب را به پیروزی رساند و همان آرمان‌ها باید به سرنوشت امروز گره زده شود.
لطفی با بیان این‌که بزرگداشت 15 خرداد می‌تواند مقدمه‌ای برای 24 خرداد و انتخابات ریاست جمهوری، باشد، اظهار داشت: امیدواریم حماسه‌ای تحقق یابد که بتوان از آن به یوم‌الله 24 خرداد یاد کرد.
وی با اشاره به این‌که این همایش برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد، است، ابراز کرد: گرامیداشت این روز محدود به این ایام نیست و در روزهای دیگر سال نیز ادامه خواهد یافت.
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد با اشاره به همزمانی سالروز قیام 15 خرداد با شهادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: امام خمینی(ره) روز 15 خرداد را عزای عمومی اعلام کرده‌اند، بنابراین همه اقشار باید این روز را گرامی بدارند و دستاوردهای آن را حفظ کنند.
لطفی با اشاره به برنامه‌های 15 خرداد، ابراز کرد: در روز 15 خرداد هیأت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم قم در مقابل بیت امام راحل تجمع خواهند کرد و پس از آن دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت می‌کنند.
وی با بیان این‌که ستادهای گرامیداشت سالروز 15 خرداد در همه استان‌ها فعال است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند قیام 15 خرداد فریاد کوبنده مستضعفان بر سر مستکبران بود و بر همین اساس همه مردم ایران این روز بزرگ را گرامی می‌دارند.
لطفی با اشاره به اهمیت امام خمینی(ره) نسبت به گرامیداشت 15 خرداد، گفت: 15 خرداد همیشه در سایه 14 خرداد قرار می‌گرفت و همایش بیداری اسلامی دستاورد بزرگ قیام خونین 15 خرداد سرآغازی برای جبران کم کاری‌ها در گذشته است.927/پ202/پ
ارسال نظرات