۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۷۰۱۱۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

قیام 15 خرداد برگرفته از نهضت عاشورایی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که قیام 15 خرداد برگرفته از نهضت عاشورایی بود، بیان داشت: این قیام ارزنده از نهضت عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) الهام گرفت و لطف پروردگار متعال در آن نهفته بود.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، با بیان این که قیام 15 خرداد درسی برای استقامت و پایداری است، گفت: این قیام مهم زمینه ساز انقلاب اسلامی بوده که یک حادثه تاریخی گذرا نیست و باید برای همیشه تاریخ زنده نگه داشته شود.


امام جمعه آمل ادامه داد: قیام 15 خرداد حرکتی اسلامی و ارزشی و منبعث از چشمه های اصیل قرآنی و روایی بود.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که قیام 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، بیان داشت: پایه های شکل گیری انقلاب اسلامی از همین قیام الهام گرفت که باید در راستای تبیین آن تلاش ارزنده ای صورت گیرد.


استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که قیام 15 خرداد برگرفته از نهضت عاشورایی بود، بیان داشت: این قیام ارزنده از نهضت عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) الهام گرفت و لطف پروردگار متعال در آن نهفته بود.


وی با اشاره به این که قیام 15 خردا صبح صادقی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: بذرهای پر ثمر انقلاب اسلامی ایران در چنین قیامی افشانده شد و تثبیت مرجعیت و رهبری امام خمینی(ره) با تأیید مراجع، علما و حمایت مردان و زنان شکل گرفت و بیداری عمومی را در پی داشت.


امام جمعه آمل با اشاره به دستاوردهای قیام 15 خرداد، گفت: در این قیام علما و مراجع در سطح رهبری نیروهای مذهبی حضور داشتند و بیداری و وحدت ارزنده ای در مردم ایجاد شد که آنان به رویارویی با اصل نظام طاغوت پرداختند.


حجت الاسلام رحمانی آملی در پایان گفت: وظیفه همه ما است تا با توکل به خداند منان و تقویت روحیه اخلاص و همبستگی، حرکت عظیمی را که امام راحل آغاز کردند ادامه دهیم و در این راستا اهتمام ارزنده ای داشته باشیم./950/ت302/ش

ارسال نظرات