۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۷۰۱۶۳
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

قیام 15 خرداد سرآغاز نابودی رژیم شاهنشاهی بود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: قیام مردمی 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران و سرآغاز نابودی رژیم شاهنشاهی بود.
حجت الاسلام جعفري ، سرپرست شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سعید جعفری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، صبح امروز در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که در حسینیه اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به اهمیت واقعه 15 خرداد، به تبیین ویژگی های این حماسه بزرگ اشاره و تصریح کرد: قیام 15 خرداد تنها واقعه ای بود که حضرت امام خمینی(ره) آن را با واقعه بزرگ عاشوار مقایسه کرد.

رییس ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره قیام بزرگ 15 خرداد، اظهار داشت: قیام مردمی 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران و سرآغاز نابودی رژیم شاهنشاهی بود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این از کشته شدگان و مجروحان قیام 15 خرداد آمار هایی موجود است، بیان داشت: آماری که از منابع دولتی اعلام شده حکایت از کشته و زخمی شده 123 نفر است اما آمارهای غیر رسمی از کشته و زخمی شدن 15 هزار نفر در این قیام بزرگ گزارش می دهند.

حجت الاسلام جعفری با بیان این که سه دلیل عمده در اختلاف آمار شهدا و زخمی شدگان حادثه 15 خرداد وجود دارد، ابراز داشت: بسیاری از خانواده های شهدا از ترس رژیم پهلوی اسامی شهدای خود را اعلام نکردند و عامل دیگری که سبب اختلاف در آمار شده این است که در 15 و 16 خرداد 42 بسیاری از شهدا بیش از آن که نامشان اعلام شود در قبرستان های دسته جمعی دفن شدند و دیگر این که بسیاری از شهدا از روستاهای اطراف شهر بودند که خانوده آنها هرگز از سرنوشت فرزندانشان آگاهی پیدا نکردند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت قیام 15 خرداد، اظهار داشت: در جهت رفع کاستی های سال گذشته و تقویت قیام 15 خرداد، مراسم بزرگداشت این واقعه به مدت سه شب از 14 تا 16 خرداد در حسینیه ثارالله اهواز برگزار می شود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به انتخابات امسال و اهمیت حضور مردم در پای صندوق های رأی خاطرنشان کرد: امیدواریم که ملت ایران با حضور پرشور و حداکثری خود پای صندوق های رأی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان عالم بزنند./9461/پ202/غ

ارسال نظرات