۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۷۱۰۶۷

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ اهدا بیش از 130 جلد کتاب از سوی استاندار خوزستان به کتابخانه های عمومی استان، پخش ویژه برنامه نشان از سیمای خوزستان و فعال شدن نمایه تحت وب در چهار کتابخانه عمومی خوزستان عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
خبرکوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، استاندار خوزستان بیش از 130 جلد کتاب در زمینه های گوناگون پژوهشی و  فرهنگی به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، با اشاره به هدا کتاب از سوی استاندار خوزستان به کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: طرح اهداء کتاب در استان با تاکید استاندار خوزستان و تبلیغات گسترده این اداره کل آغاز و کتاب در موضوعات گوناگون به کتابخانه های عمومی استان خوزستان اهداء شده است..

سید جعفری حجازی، استاندار خوزستان، همچنین با بیان این که طرح اهدای کتاب باید در استان به صورت فرهنگ درآورده شود، گفت: باید کتابخانه‌ها را گسترش دهیم و  با رشد فضای کتاب و کتابخوانی تمام مشکلات در بخش‌های کیفی و آموزشی رفع  و اوقات فراغت نیز به اوقات فراغت سالم و خوبی تبدیل شود.

استاندار خوزستان بیان داشت: در استان خوزستان یک میلیون و دویست خانوار وجود دارد که  اگر هر خانوار متوسط یک کتاب اهدا کند، معادل کتاب‌های موجود کتاب اضافه خواهد شد.

شایان ذکر است تعداد 132 جلد کتاب در موضوعات پزشکی، پزشکی کودک، مهندسی عمران، رمان با قیمتی بالغ بر 5 میلیون ریال به کتابخانه های عمومی استان اهدا شد.

پخش ویژه برنامه نشان از سیمای خوزستان

ویژه برنامه «نشان» با موضوع یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه سیاسی از سیمای مرکز خوزستان پخش می‌شود.

این برنامه در قالب گفت‌وگو و گزارش به موضوع انتخابات، دیدگاه‌ ها و همچنین خواسته‌ های مردم از رییس جمهور آینده کشور و ویژگی‌های او از دیدگاه مردم می‌پردازد.

گروه تصویربرداری به ‌منظور انعکاس شور و نشاط مردمی در انتخابات به شهر ها و شهرستان های گوناگون استان خوزستان سفر کرده و ضمن گفت‌وگو با اقشار و قومیت‌های موجود در این شهرها به انتقال نظرات آن‌ها خواهد پرداخت.

این مجموعه به تهیه کنندگی مهران مهدی ‌جبار و سید مسعود موسوی ‌والا با موضوع انتخابات تدوین شده است.

 تولید سیمای خوزستان با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به ‌منظور تحقق این حماسه در انتخابات پیش رو اقدام به تهیه این برنامه کرده است.

از دست‌اندرکاران تولید این برنامه تولیدی غلامرضا مزرعه، دستیار تهیه، سیدحمید موسوی، مصطفی فولادی و علیرضا امید خدا به‌عنوان تصویربرداران هستند.

لازم به ذکر است، برنامه «نشان» در 12 قسمت تولید شده و همه روزه ساعت 21 از سیمای مرکز خوزستان پخش می‌شود.

فعال شدن نمایه تحت وب در چهار کتابخانه عمومی خوزستان

ابوذر علی زاده، مدیر روابط عمومی  اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: نمایه نشریات تحت وب خدمت جدیدی که در چهار کتابخانه عمومی استان ارایه شده است.

وی تصریح کرد: کتابخانه مرکزی استان، کتابخانه عمومی شهید رجایی، کتابخانه عمومی شهید مفتح  و کتابخانه عمومی شهید بهشتی چهار کتابخانه ای هستند که خدمت نمایه نشریات تحت وب را ارایه می دهند.

علی زاده با اشاره به قابلیت های نمایه نشریات افزود: نمایه نشریات شامل متن مطبوعات و نشریات گوناگون با قابلیت جستجوی متنی است که به پژوهشگران در امر تحقیق، تدوین پایان نامه، تالیف مقاله و تحقیق دانشجویی و دانش آموزی کمک می کند.

وی ادامه داد: در ماه های آینده این طرح استانی در کتابخانه های استان به صورت هماهنگ فعال که علاقه مندان می توانند به مراجعه به کتابخانه عمومی این خدمت بهرهمند شود./9458/د101/غ

ارسال نظرات