۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۷۳۱۰۵

بهره مندی روزانه 500 نفر از کلاس های مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خوی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: روزانه بیش از 500 نفر از علاقه‌مندان از کلاس های آموزشی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در این شهرستان بهره مند می شوند.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه خوي

حجت الاسلام مقصود محمودی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: در راستای تحقق رهنمودهای رهبری در خصوص توسعه و ترویج آموزش‌های کلام وحی در رشته حفظ، مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم از سال گذشته در شهرستان خوی راه اندازی شده است.

 

وی گفت: روزانه بیش از 500 نفر از علاقه‌مندان با مراجعه حضوری از کلاس های آموزشی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم بهره‌مند می‌شوند.

 

حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم یادآور شد: در حال حاضر 90 کلاس آموزشی در جهت اجرای طرح ملی تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این شهرستان تشکیل شده است.

 

وی با بیان این که این کلاس‌ها با مشارکت 70 مربی قرآنی در حال برگزاری است، افزود: در راستای برگزای کلاس‌های آموزشی طرح تربیت 10 میلیون حافظ، علاوه بر ظرفیت بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان شهرستان از پتانسیل اجرایی مساجد شهری و روستایی نیز استفاده می شود.

 

حجت الاسلام محمودی به اعزام 40 مربی قرآن این شهرستان برای شرکت در دوره‌های آموزشی طرح تربیت مربی رشته حفظ در قم خبر داد.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی تصریح کرد: طرح ملی تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در جهت تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از سوی مقام معظم رهبری مطرح و فعالیت‌های آن از تیرماه سال گذشته آغاز شده است.

 

وی با بیان این که طرح های قرآنی که در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت تبدیل این اماکن معنوی به قطب های فرهنگی کشور در سه محور متمرکز هستند، افزود: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان استانی و کشوری، اجرای مرحله شهرستانی مسابقات حفظ، قرائت، مفاهیم، اذان و ابتهال برای معرفی نفرات برتر به مسابقات کشوری و همچنین طرح ملی تربیت 10 میلیون حافظ و قاری سه محور اصلی طرح های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه است. /936/ت303/ب

ارسال نظرات