۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۷۴۰۶۸
رییس اداره اوقاف ساری:

طرح نشاط معنوی بستر ساز انس و الفت نسل جوان با اماکن متبرکه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری طرح نشاط معنوی را بستر ساز انس و الفت نسل جوان با اماکن متبرکه دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت معنوی بقاع متبرکه در جهت تربیت دینی نسل جوان بهره گرفت.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه ساری امروز در مراسم آغاز به کار طرح نشاط معنوی در ساری از اجرای این طرح دینی و فرهنگی در 12 امامزاده و بقاع متبرکه مرکز استان خبر داد.

 

وی با اشاره به این که کلاس‌های اوقات فراغت با عنوان نشاط معنوی، ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح شرکت کنندگان از آموزش‌های فرهنگی، قرآنی، هنری، احکام، روان‌خوانی، تفسیر قرآن و تفریحی در فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

 

حجت الاسلام قربانی از استقبال بسیار خوب خانواده ها از اجرای طرح نشاط معنوی در اماکن متبرکه ساری خبر داد و افزود: در اجرای این طرح از اساتید مجرب حوزه و طلابی که دوره‌های ویژه‌ای را گذراندند استفاده می‌شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری با اشاره به این که از استادان باتجربه اعزامی از قم در این طرح به همراه مربیان بومی استفاده می‌شود، بیان داشت: هر روز یک جزء از قرآن در هر بقعه از شهرستان ساری خوانده می‌شود.

 

وی حضور مبلغان دینی در اجرای طرح نشاط معنوی را یکی از نقاط مثبت اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر روحانیت با نوجوانان و جوانان زمینه تعمیق باورهای دینی را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که مبلغان دینی باید نسل جوان را با آموزه های تعالی بخش دینی آشنا کنند، گفت: آشنایی مناسب جوانان کشورمان با مبانی دینی می تواند آنها را در تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه کند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری همچنین از اجرای یک روز در امامزاده با حضور مبلغان دینی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح مبلغان دینی با حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان علاوه بر برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی متنوع به سؤالات شرعی و شبهات دینی نمازگزاران و مسافران پاسخ داده خواهد شد.

 

وی برنامه ریزی صحیح و متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان، سبب جهت دهی و ارتقای سطح معرفتی، حرکت های علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، مذهبی و سیاسی آنان می شود.

 

حجت الاسلام قربانی تصریح کرد: اوقاف فراغت با هدف گیری علمی و عملی از ویژگی های یک جوان بالنده و بانشاط در محیط های سالم و معنوی بوده که سرشار از احساس، هویت فردی و اجتماعی است.

 

وی تصریح کرد: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت های طرح اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی، بهینه سازی اوقات فراغت آنان به منظور تقویت بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری طرح نشاط معنوی را بستر ساز انس و الفت نسل جوان با اماکن متبرکه دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت معنوی بقاع متبرکه در جهت تربیت دینی نسل جوان بهره گرفت.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که ظرفیت معنوی اماکن متبرکه فرصتی در جهت هدایت نسل جوان به سمت دینمداری است، گفت: با توجه به تلاش دشمنان برای گسترش تهاجم فرهنگی این گونه طرح می تواند مانع مناسبی در برابر توطئه های فرهنگی دشمان باشد.

 

حجت الاسلام قربانی در ادامه سخنان خود با بیان این که سنت حسنه وقف در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است، گفت: این سنت حسنه یکی از گران‌بها و ارزشمندترین سنت‌های اسلامی و نمونه اعلای باقیات صالحات است که در آن واقف دسترنج عمرش را در این بانک الهی ذخیره می‌کند تا در عرصه قیامت از ثواب آن بهره‌مند شود.

 

وی احیای موقوفات را یکی از مهم‌ترین برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد و گفت: احیای همه موقوفات در کشور نیازمند مشارکت عمومی است و تنها با فرهنگی سازی می‌توان به این مسأله دست یافت.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری، همچنین به نقش و رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه در احیای فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان پایگاه‌های مهم مردمی نقش برجسته‌ای در فرهنگ‌سازی سنت وقف در جامعه دارند.

 

وی بهره‌گیری از توان مبلغان برای تبلیغ سنت حسنه وقف را یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: به همین منظور این سازمان از ظرفیت بالای موجود در روحانیان بومی و غیر بومی در مناطق مختلف استفاده خواهد کرد.

 

حجت الاسلام قربانی احیای موقوفات، تبلیغ وقف و نیز تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی را سه دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد که در دیدار ایشان با مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح شد.

 

وی همچنین به مسأله تبلیغ وقف در جامعه اشاره کرد و با بیان این که علما و روحانیان به عنوان امین مردم نقش ارزنده ای در تبلیغ اهمیت وقف در جامعه دارند، گفت: اطلاع رسانی درست یکی دیگر از عوامل فرهنگ‌سازی سنت وقف در جامعه است.

 

حجت الاسلام قربانی تبدیل اماکن متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی را نیز یکی دیگر برنامه های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و خاطر‌نشان کرد: این مسأله نیز با اعزام روحانی به اماکن متبرکه، برپایی نماز جماعت و نیز برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در حال انجام است./950/پ202/س

ارسال نظرات