۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۷۴۱۱۸
بی بی سی به رشد اقتصادی ایران اذعان کرد؛

ایجاد ثبات در ایران، سرمایه ها را دوباره به سمت بازار بورس جذب کرده است

خبرگزاری رسا ـ آهنگ رشد شاخص بازار سهام تهران مدت ها است که ادامه دارد مخصوصا از ابتدای امسال این رشد را ما شاهد بوده ایم.
تعجب بي بي سي از رشد اقتصادي و بورس ايران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری به رشد روز افزون اعتبار و شاخص بورس تهران اشاره کرد و گفت: آهنگ رشد شاخص بازار سهام تهران، مدت ها است که ادامه دارد. مخصوصا از ابتدای امسال این رشد را شاهد هستیم.


به گفته این شبکه؛ بازار سهام ایران به تحولات سیاسی نیز واکنش نشان می دهد. مثلا زمانی که انتخابات برگزار و نتیجه اش مشخص شد، طی دو هفته اخیر 12 درصد شاخص بورس تهران رشد داشته است. بنابراین انتخابات ایران در مورد سیاست اقتصادی دولت آینده، اطمینانی را به بازار تزریق کرده است. به هر حال؛ ایجاد ثبات در کشور، سرمایه ها را دوباره به سمت بازار بورس جذب کرده است.


بی بی سی گفت: اگر این موضوع را کنار کاهش ارزش ارزهای بین المللی در مقابل ریال ایران قرار دهیم، متوجه می شویم که رشد حقیقی اقتصاد ایران به صورت واقعی بیشتر از آنی است که بازار ایران نشان می دهد.


این شبکه هم چنین در ادامه با اشاره به برخی دلایل افزایش رونق بازار بورس مدعی شد:  البته اتفاق کاهش قیمت جهانی طلا، خروج برخی از سرمایه گذاران خرد از سرمایه گذاری در بازار طلا و به تبع آن انتخابات، تثبیت قیمت ارز و حتی پایین آمدن قیمت ارز در روزهای اخیر، سرمایه گذاران را وادار کرده است که سرمایه خود را از بازار ارز و دیگر بازارها به سمت بازار سهام منتقل کنند.


بنگاه خبرپراکنی استعمار پیر در پایان افزود: باید گفت که ویژگی مربوط به خود بازار سهام ایران نیز عامل رشد این بازار است. از جمله بسیار بالا بودن بازدهی برخی شرکت ها، مخصوصا
 آن هایی که صادرات محصول دارند مانند فولاد و پتروشیمی. این شرکت ها زمانی که عملکرد دو ساله خود را منتشر کردند می بینیم که به خاطر بالا رفتن قیمت دلار در سال گذشته، سود دهی ریالی بیشتری داشته اند و این جذابیت را برای سرمایه گذاران بسیار بیشتر کرده است. در نتیجه می بینیم صف خرید برای سهام برخی شرکت ها تشکیل شده است./1421/9161/خ

ارسال نظرات