۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۷۵۴۲۳
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز:

تدوین علوم انسانی بر پایه آموزه های اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با تأکید بر این که علوم انسانی ما بر گرفته از غرب است، خاطرنشان کرد: نیاز به ترویج علوم انسانی برپایه آموزه های اسلامی و قرآنی در دانشگاه ها به شدت احساس می شود و هر چه سریع تر متون علوم انسانی در دانشگاه ها باید بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) تدوین شوند.
حسن مروتي، رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز دکتر مروتي رييس دانشگاه شهيد چمران  اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن مروتی، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، ظهر امروز، در نشست هم اندیشی مدیران و معاونان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و دانشگاه شهید چمران اهواز با تأکید بر این که علوم انسانی ما برگرفته از غرب است، خاطرنشان کرد: ترویج علوم انسانی برپایه آموزه های اسلامی و قرآنی در دانشگاه ها به شدت احساس می شود و هر چه سریع تر متون علوم انسانی در دانشگاه ها باید بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) تدوین شوند.

وی با بیان این که برای اسلامی کردن علوم انسانی باید به صورت عملیاتی و میدانی در این عرصه وارد شد، ابراز داشت: جهت اسلامی کردن متون علوم انسانی دانشگاه ها نیازمند تدوین برنامه جامعی هستیم و باید با همفکری و هم اندیشی صاحب نظران آن را به سر منزل مقصود برسانیم.

مروتی با تأکید بر این که متون روان شناسی دانشگاه ها غرب زده هستند، بیان داشت: در باب جامعه شناسی تا کنون کسی پیدا نشده که درباره آیین عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که سالانه میلیون ها عاشق را به خیابان ها می کشاند و حرکتی کاملا مردمی و غیر دولتی است، مطالعه کند و از منظر جامعه شناسی و روان شناسی آن را مورد بررسی قرار دهد.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: وقتی کسی از نظر روحی و روانی دچار مشکل می شود، روان شناسان از داروهای بسیاری برای درمان او استفاده می کنند اما تا کنون کسی پیدا نشده با استفاده از تجویز قرائت قرآن و دعا مسایل روحی را درمان کند و این راهکار در روان شناسی جایی ندارد.

دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) بهترین مکان برای ترویج علوم انسانی  اسلامی است

وی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز را بهترین مکان برای ترویج علوم انسانی، اسلامی معرفی کرد و گفت: این ظرفیت در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز وجود دارد که بتواند علوم انسانی مطابق با آموزه های دینی و اسلامی را به جامعه و مراکز علمی ارائه دهد.

مروتی با تأکید بر همکاری مجموعه دانشگاه شهید چمران و دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، اظهار داشت: امید داریم در آینده نزدیک این دانشگاه بتواند بر علوم انسانی و قسمت های علمی دانشگاه ها تأثیر بگذارد./9461/پ202/غ

ارسال نظرات