۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۷۵۶۴۰
آیت الله خاتمی:

همه باید حرمت رمضان را نگه دارند/ روزه تجلی اخلاص و لطف الهی در حق انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، روزه را تجلی اخلاص انسان و لطف ذات اقدس اله در حق بندگان خود دانست و از همگان خواست حرمت این ماه شریف را نگه دارند.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تبریک ماه ضیافت الهی، به تبیین اهمیت این ماه شریف و روزه گرفتن پرداخت و گفت: نفس کشیدن انسان در این ماه ثواب تسبیح دارد و حتی خواب در آن نیز عبادت به حساب می آید.
وی بیان کرد: تلاوت قرآن در این ماه ثواب بسیار دارد، از سوی دیگر گناه در ماه رمضان نیز عقوبت بیشتر دارد، همان گونه که پاداش حسنه و ثواب چند برابر است.
آیت الله خاتمی با تاکید بر این که همه دلدادگان حضرت حق حرمت ماه رمضان را نگه دارند، تصریح کرد: حتی افرادی که به نحوی معذور هستند و روزه بر آنها واجب نیست علنا روزه خواری نکنند؛ چراکه روزه خواری علنی دهن کجی به حریم ذات مقدس ربوبی است. 
وی تاکید کرد: خداوند تبارک و تعالی در این ماه با سه عنصر از بندگان خود پذیرایی می کند، پذیرایی نخست با روزه است؛ روزه تکلیف و بار سنگین نیست بلکه تشریف و لطف الهی و تجلی اخلاص است. 
آیت الله خاتمی با بیان این که روزه گرفتن بر خلاف سایر عبادات جلوه بیرونی ندارد، تصریح کرد: روزه تجلی اخلاص به شمار می آید و لطف ذات اقدس اله در حق انسان است.
این استاد حوزه دومین هدیه خداوند تبارک و تعالی در این ماه به بندگان خود را قرآن کریم دانست و یادآورشد: قرائت یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان ثواب تلاوت تمام کتاب الهی را دارد تا چه رسد به ختم یک و یا چند قرآن. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دعاهای ماه رمضان را سومین هدیه خداوند در این ماه بزرگ و با برکت دانست و تصریح کرد: در هیچ ماهی به اندازه ما مبارک رمضان دعا نداریم. دعای ابوحمزه ثمالی یک دوره کامل معارف اعتقادی و اخلاقی کامل است، انتظار از متدینان این است که در سحرهای این ماه دو سفره تغذیه و نماز شب و معنویت پهن کنند. 
آیت الله خاتمی تاکید کرد: با حلول ماه مبارک رمضان نسیم رحمت الهی وزیدن گرفته و باید از این نسیم ارزشمند بهره بگیریم و استفاده کنیم و به گونه ای وارد این ماه شویم که در پایان اگر ارزیابی داشته باشیم در حد خود از فیوضات این ماه بهره گرفته باشیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات