۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۷۵۸۴۹
نماینده ولی فقیه در کردستان:

شرط اسلامی‌شدن جامعه احیای فرهنگ امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اهمیت ویژه ای دارد، قوام و سلامت جامعه در گرو این فریضه است.
حجت‌الاسلام حسيني شاهرودي، نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، بیستم تیر در جمع مربیان طرح تذکر لسانی ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان بیان کرد: ماه رمضان بهترین ظرفیت برای ترویج و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.


وی ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اهمیت ویژه ای دارد، قوام و سلامت جامعه در گرو این فریضه است و در صورتی که این مهم به دست فراموشی سپرده شود جامعه به سمت نابودی رفته و منکرها و زد ارزش ها تثبیت می شوند.


نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر احیا و گسترش یابد می‌توان گفت آن جامعه اسلامی است.


وی تصریح کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله کلی دارد، مرحله نخست آن قلبی است یعنی انسان مؤمن با مشاهده انجام عمل نیک توسط دیگران در قلب خود احساس شعف و شادی می کند و با مشاهده کارای اعمال منکر در قلب و وجود خود احساس ناراحتی کند.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی افزود: مرحله دوم امر به معروف را لسانی و زبانی است، در این مرحله مسلمانان وظیفه دارند با تذکر زبانی دیگران را به کارهای نیک تشویق و از کارهای ناپسند باز دارند.


رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر به صورت عملی است، به این معنا که باید با عمل فرد را به انجام کار خوب وادار و یا از کار زشت باز داشت که این مرحله جزو وظایف حکومتی است.


وی در پایان گفت: ترویج و گسترش معارف دینی و عمق بخشی به باورهای دینی موجب اقتدار و عزت مسلمان شده و راه های نفوذ دشمنان به اسلام را نابود می کند، تنها راه مقابله با فرهنگ های بیگانه ترویج صحیح فرهنگ ناب اسلام است./967/پ202/س

ارسال نظرات