۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۷۶۰۰۷
مدیر حوزه علمیه فاطمیه دامغان:

بهبود شرایط حجاب نیازمند تدوین سیاست های کلان فرهنگی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه فاطمیه دامغان گفت: امروز بهبود شرایط حجاب در جامعه و مقابله با بسیاری از ناهنجاری ها نیازمند طرح های راهبردی و تدوین سیاست های کلان فرهنگی و اجتماعی است.
حجاب

طیبه مهرابی، مدیر حوزه علمیه خواهران دامغان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا توجه به حجاب را امری فطری دانست که موجبات آرامش روانی فرد و حفظ کرامت و عزت انسان به خصوص زنان و دختران را فراهم می آورد.

 

وی افزود: حجاب از ارکان اصلی استحکام بنیان خانواده در جامعه اسلامی است که به تبع خود موجبات استواری پایه های یک جامعه با ثبات را به همراه دارد، حال آنکه گسترش کم توجهی به این مقوله کلیدی در خانواده ها موجب آسیب های فراوانی شده است.

 

مهرابی رواج بد حجابی یا بی حجابی را زاده فعالیت گسترده و هدفمند دشمنان اسلام، نبود برنامه و عدم صرف توان لازم در مقابله با تهاجم فرهنگی، کم کاری و یا فعالیت های کلیشه ای و کم اثر مسؤولان مربوطه و ارزش شدن بسیاری از ضد ارزش ها در جامعه و خانواده ها عنوان کرد.

 

مدیر حوزه علمیه فاطمیه دامغان فعالیت گسترده رسانه ها و مراکز آموزشی به خصوص مدارس و دانشگاه ها را جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین جایگاه آن در اسلام خواستار شد و تصریح کرد: باید با سازماندهی نظام تبلیغی کشور تمام توان خود را برای کم اثر یا بی اثر کردن توطئه های فرهنگی دشمن به کار بندیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، توسعه فرهنگ ازدواج و حل مشکلات پیش روی جوانان در این زمینه، مقابله با باورهای غلط و گاه همراه با تعصب که موجبات دین گریزی را فراهم می کند، ترسیم نقش سازنده و حیاتی زنان در جامعه و معرفی الگوهای عینی به نسل جوان و مشارکت هدفمند زنان در نقش های اجتماعی و جلوگیری از استفاده ابزاری و سود جویانه از حضور آنان در عرصه های نامناسب را از دیگر راهکارهای مقابله با بد حجابی برشمرد./977/ت302/ب

 

ارسال نظرات