۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۷۶۱۵۵

2500 نفر کشته از فروردین تا تیرماه امسال درعراق

خبرگزاری رسا ـ انفجار اخیر در شهر کرکوک توسط چه کسی و به نفع چه گروهی خواهد بود؟!
کرکوک عراق

 به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: در اولین جمعه ماه رمضان و پس از کشته شدن دست کم 38 نفر در حمله به یک قهوه خانه در شهر کرکوک در شمال عراق، مقامات این شهر دستور دادند که همه کافه ها و قهوه خانه های شهر به طور موقت تعطیل شود.
به گفته این شبکه؛ هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله انتحاری دیشب را نپذیرفته است. دیروز در دو حمله دیگر در شهرهای موصل و شرقات نیز 4 مامور و یک افسر ارشد پلیس کشته شدند.
در ادامه بی بی سی فارسی به دلایل وقوع این رشته حملات در شمال عراق اشاره کرد و گفت: دولت مرکزی و اقلیم خودمختار کردستان بر سر اداره کرکوک اختلاف دارند. شهری نفت خیز با ساکنانی عرب، کرد و ترکمن که هر از گاهی تنش های قومی در آن اوج می گیرد. بمب گذاری کرکوک اندکی پس از آن اتفاق افتاد که یک روحانی بلندپایه سنی در بغداد در اولین نماز جمعه ماه رمضان از همه عراقی ها خواست خونریزی ها را متوقف کرده و در عوض کشور را بسازند.
به گفته سازمان های بین المللی؛ از فروردین تا تیرماه امسال بیش از 2500 نفر در خشونت های عراق کشته شده اند.
در حالی بالاگرفتن تنش ها بین دولت و مخالفانش، به اوج می رسد که بی بی سی فارسی در نوع پوشش خبری خود از این درگیری ها سعی دارد تنش های مذهبی بین شیعیان و سنی ها را عامل وقوع این اتفاقات معرفی کند.
قابل ذکر است که ثبات در کشور عراق به سود دولت مرکزی، انفجارها، ایجاد ناامنی و بی ثباتی به نفع مخالفان و تجزیه طلبان قومی است. انفجار اخیر در شهر کرکوک توسط چه کسی و به نفع چه گروهی خواهد بود؟!/1421/9161/خ

ارسال نظرات