۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۷۶۱۷۶
نماینده خبرگان رهبری:

فعالیت 19 روحانی کاروان از آذربایجان‌شرقی در حج امسال

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه شمال غرب گفت: ۲ هزار و ۳۶۳ نفر از آذربایجان شرقی در قالب ۱۹ کاروان همزمان با موسم حج عازم سرزمین وحی خواهند شد.
مکه

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی پورمحمدی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه شمال غرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حج تمتع سال 92 حدود 2 هزار و 363 نفر از استان آذربایجان شرقی در قالب 19 کاروان عازم سرزمین وحی هستند. این افراد در قالب 4 کاروان 174 نفری و 5 کاروان 131 نفری و 10 کاروان 92 نفری اعزام خواهند شد.


وی در خصوص روحانیون کاروانی که این کاروان‌ّها را همراهی خواهند کرد بیان کرد: تا به حال از 19 کاروان مشخص شده، روحانی 18 کاروان مشخص شده است و تنها یکی از کاروان‌ها که در شهر سراب است روحانی کاروان آن مشخص نشده است. در خصوص معینه‌های حج نیز متاسفانه هنوز هیچ اعلامی برای معین و معینه‌های حج در این استان صورت نگرفته است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: بر اساس سیاست بعثه مقام معظم رهبری سعی شده است به دلیل وجود قرابت زبانی و فرهنگی زائران و روحانیون کاروان‌ها و جهت کاستن برخی از مشکلات که به دلیل آشنا نبودن روحانیون کاروان‌ها با فرهنگ و زبان زائران به وجود می‌آمد تمام روحانیون کاروان‌ها بومی باشند. بر این اساس همه روحانیون کاروان‌های استان آذربایجان شرقی بومی منطقه هستند، البته فقط چند نفری از آنها ساکن منطقه هستند و مابقی بزرگ شده این استان هستند اما برای تحصیل در قم زندگی می‌کنند.


مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در شمال غرب در خصوص برنامه‌های آموزشی زائران حج بیان کرد: تقریبا تمام کاروان‌هایی که وضعیت روحانی آنها مشخص شده است کلاس‌های آموزشی خود را آغاز کرده‌اند و در حال تکمیل روند آموزشی زائران می‌باشند و فقط در کاروان شهر سراب به دلیل مشخص نشدن روحانی کاروان روند کلاس‌های آموزشی آن بسیار کند است چرا که ما برای برگزاری کلاس‌های آموزشی آن شهر از روحانیون دیگر کاروان‌ّها کمک می‌گیریم.


وی افزود: در ماه رمضان نیز برنامه ویژه‌ای برای زائران مرکز استان در نظر گرفته‌ایم. این برنامه شامل آموزش‌های اسرار و معارف و همچنین بیان مناسک حج و تشریح امکان مقدسه مکه و مدینه است. در ادامه این برنامه‌ مباحثی همچون آیات حج در قران و همچنین فلسفه حج جهت معرفت افزایی زائران مطرح خواهد شد.


امام جمعه مراغه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ثبت‌نام حجاج بنا به سیاست سازمان حج کمی با احتیاط عمل شد و از همان اول تمام ظرفیت برای ثبت‌نام اعلام نشد و حتی برخی از کسانی که می‌توانستند ثبت‌نام کنند به علت مسائل مالی نتوانستند ثبت نام کنند. در حال حاضر با توجه به کاهش 20 درصدی زائران حج تمتع مشکل کاهش زائر ثبت‌نام کرده نداریم و تقریبا همه کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند اعزام خواهند شد./935/د102/ب

ارسال نظرات