۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۷۷۶۱۵

وجود 170 موقوفه در خراسان جنوبی با نیت توسعه و ترویج قرآن در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وجود 170 موقوفه با نیت توسعه و ترویج قرآن در ماه مبارک رمضان خبر داد.
وقف
حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به وجود 170  موقوفه با نیت توسعه و ترویج قرآن در استان، گفت: موقوفه میرزا سید علی(ع)، حاج علی محمد، ابرهیم، حاج محمد حسن خان، سید ابوطالب، سید رضی، حاج عبدالباقی، حاج خداداد، امیرحسن خان عرب خزیمه، میرزا محمد، صبیه میرزا سید علی، ابراهیم، اربعین ارسک، کربلایی میرزاعباس سرایان و ... از جمله این موقوفات است.
 
وی با اشاره به وجود 170 موقوفه با نیت توسعه و تروج قرآن در خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد 30 موقوفه در بشرویه، 50 موقوفه در فردوس و 11 موقوفه در سرایان است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: 32 موقوفه در بیرجند، 6 موقوفه در سربیشه، 35 موقوفه در قائن و سه موقوفه در نهبندان، دو موقوفه در خضری و یک موقوفه در زیرکوه از جمله موقوفات خراسان جنوبی با نیت توسعه و ترویج قرآن در ماه مبارک رمضان است.
 
حجت الاسلام گرایلی با اشاره به اینکه قرآن زمینه دوری از بسیاری فتنه ها را فراهم می کند، اظهار کرد: قرآن در لوح محفوظ است و در این لوح تغییر نیست و این الفاظ و اصوات در لوح محفوظ نیست، پس یک حقیقت بسیار عالی در آن است که تنزل پیدا می کند و به صورت دلالت های لفظی نزد ما می آید.
 
وی با بیان اینکه قرآن یک حقیقت ذوالمراتب است و باطن حقیقی دارد، افزود: اگر انسان ها به سمت طهارت و به مطهر شدن نزدیک شوند چه بسا معانی عظیمی از قرآن برایشان آشکار شود و دسترسی بیشتری به حقایق قرآنی داشته باشند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتقادات، اخلاق و احکام است که انسان را در رسیدن به سعادت کمک می کند، گفت: آیات قرآن بر این دلالت دارند که سعادتی وجود دارد و بنا است انسان با طی مسیری که خدا تصویر کرده، به سعادت برسد و از سویی دیگر توجه به مسیر انسان و برنامه ای که قرار است به هدف برسد در قرآن وجود دارد./9313/ت302/پ
ارسال نظرات