۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۷۸۴۰۵
حجت الاسلام محمدیان:

راستگویی و ادای امانت راز موفقیت در امور جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم شب قدر دانشگاه صنعتی شریف راز موفقیت در امور جامعه را راستگویی و ادای امانت عنوان کرد.
حجت الاسلام محمديان رييس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بامداد یکشنبه ششم مردادماه در نخستین شب از شب‌های قدر در مسجد دانشگاه صنعتی شریف، ارزش عبادت تفکر در شب قدر را یادآور شد و گفت: در حدیثی از امام صادق(ع) که فرموده‌اند از کتاب خدا استفاده می‌شود که شماره ماه‌هاى سال نزد خداوند دوازده ماه است و سرآمد ماه‌ها، رمضان است و قلب ماه رمضان، شب قدر است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مبحث اصلی خود را شناخت امیرمومنان(ع) و ارتباط آن حضرت با شب قدر و انسان قرار داد و گفت: از آیه « تنزل الملائکه و الروح» جانشینی و ولایت امیرمومنان (ع) اثبات می‌شود.

وی با بیان حدیثی در پاسخ به سوال چرا علی علی شد عنوان داشت: امام صادق(ع) به یکی از صحابه فرمودند هرگاه پیش عبدالله بن ابی یعفور رفتی سلام مرا به او برسان و بگو جعفر بن محمد به تو می‏گوید دقت کن در آن چیزی که به وسیله آن علی (ع) در محضر رسول خدا (ص) سرافراز شد و او را به آن مقامات عالی رساند پس تو هم آن‏ها را برای خودت لازم بدان و رفتار خویش را با آن اوصاف زیبا بیارای، مطمئنا علی (ع) با راستگویی و امانتداری در نزد پیامبر (ص) به آن درجه و عظمت رسید.

حجت الاسلام محمدیان در پایان با اشاره به روایت ذکر شده، راز موفقیت در امور جامعه را راستگویی و ادای امانت عنوان کرد./9592/پ202/ص

ارسال نظرات